لاوروف: روسیه نگران فعال شدن شبه نظامیان در شمال افغانستان است

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در خصوص نگرانی این‌ کشور از تشدید فعالیت شبه نظامیان در شمال افغانستان پس از خروج نیرو های خارجی از افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار با سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان، اظهار داشت که روسیه از تشدید فعالیت تروریستان پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان نگران است.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت:"روسیه از فعال شدن شبه نظامیان سازمانهای تروریستی بین المللی در ولایت‌های شمالی افغانستان نگران است".

سرگئی لاوروف گفت: ما برای برای کمک به دوشنبه در مبارزه با تروریسم ، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر آماده هستیم و هرگونه اقدامات را در این زمینه عملی خواهیم کرد.

تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت

طوری که وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد، "با توجه به آغاز یا حداقل خروج اعلام شده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغنستان تهدیدات علیه امنیت مشترک فدراسیون روسیه و تاجیکستان اساساً شرایطی است که در افغانستان بوجود می آید.

لاوروف تأکید کرد ، در همین راستا ، مسکو و دوشنبه اجرای توافق نامه های همکاری در حوزه های نظامی ونظامی تخنیکی، از جمله کمک روسیه در نوسازی نیروهای مسلح تاجیکستان را مورد بررسی قرار داده اند.

از اول ماه جاری میلادی، کشورهای ناتو به رهبری ایالات متحده نیروهای شروع به خارج کردن نیروهای خود از افغانستان کرده اند. ارتش غربی قرار است تا 11 سپتامبر 2021، بیستمین سالگرد حمله انتحاری به برج های دوقلو در نیویورک و پس از آن به اصطلاح جنگ با تروریسم این کشور را به طور کامل ترک کند. اما آمریکایی ها و متحدان آنها نتوانسته اند به هدف خود برای تسلیم طالبان برسند.

پیشتر برخی منابع اعلام کرده اند که دولت ایالات متحده در حال مذاکره با کشورهای آسیای میانه برای اعزام نیروهای خود به این کشورها پس از خروج از افغانستان است. ایالات متحده هنگام آغاز عملیات خود در افغانستان نیز ز زمین در برخی از کشورهای آسیای میانه (اربکستان و تاجکیستان) استفاده کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала