لوروف: روسیه بودجه ساخت پاسگاه مرزی تاجیکستان و افغانستان را تأمین می کند

© Sputnik / Sergey Fadeichev /  مراجعه به بانک تصاویر لوروف: روسیه بودجه ساخت پست مرزی تاجیکستان و افغانستان را تأمین می کند
لوروف: روسیه بودجه ساخت پست مرزی تاجیکستان و افغانستان را تأمین می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت در خصوص نتایج دیدارش با وزیر امور خارجه تاجیکستان، از تأمین مالی بودجه برای ساخت پاسگاه مرزی میان تاجیکستان – افغانستان خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت در خصوص نتایج دیدارش با وزیر امور خارجه تاجیکستان، از تأمین مالی بودجه برای ساخت پاسگاه مرزی میان تاجیکستان – افغانستان خبر داد.

لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
لاوروف: روسیه نگران فعال شدن شبه نظامیان در شمال افغانستان است

لاوروف گفت: "در آینده نزدیک انتظار داریم توافق نامه ای بین دولتی امضا کنیم که طبق آن کمک مالی برای ساخت پاسگاه مرزی مدرن در یکی از بخشهای مرز تاجیکستان و افغانستان توسط روسیه تأمین خواهد شد.

به گفته لاوروف، با آغاز برنامه خروج نیروهای خارجی از افغانستان تهدیدهای تروریستی از خاک افغانستان علیه تاجیکستان و روسیه بیشتر شده است، به همین دلیل «ما در راستای تحکیم امنیت بیشتر تاجیکستان موضوع تقویت نیروهای مسلح تاجیکستان و ایجاد پاسگاه در مرز با افغانستان را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما توافق کردیم که طبق برنامه های مهلت توافق شده ، برنامه های پیش بینی شده را به طور کامل انجام دهیم».

طوری که وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد، "با توجه به آغاز یا حداقل خروج اعلام شده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغنستان تهدیدات علیه امنیت مشترک فدراسیون روسیه و تاجیکستان اساساً شرایطی است که در افغانستان بوجود می آید.

از سوی دیگر، سراج الدین مهرالدین؛ وزیر خارجه تاجیکستان هم در این دیدار گفته است که پایگاه 201 نظامی روسیه در تاجیکستان عاملی مهم برای ثبات و امنیت در آسیای میانه است.

او گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تاجیکستان برای تهدیدهای احتمالی از سوی گروه‌های تروریستی از ولایت‌های شمالی این کشور تلاش دارد یک پاسگاه جدید را ایجاد کند تا نگرانی امنیتی رفع شود.

این در حالی است که روند خروج نیروهای خارجی از اول ماه می از کشور آغاز شده و قرار است این روند در 11 سپتامبر تکمیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала