مقامات جاپان اصلاحات در قانون مهاجرت را رد کرد

© AP Photo / Eugene HoshikoPolice officers. Japan (File)
Police officers. Japan (File) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
بازبینی قانون مهاجرت جاپان به دلیل انتقاد مخالفان و همچنین سازمانهای عمومی و بین المللی طی جلسه کنونی پارلمان تصویب نشد.

دولت جاپان در میان انتقاد مخالفان و همچنین سازمانهای عمومی و بین المللی تصمیم گرفت لایحه ای را که برای سختگیری در قوانین مهاجرتی طراحی شده بود پس بگیرد.

هدف از تجدید نظر در این قانون ، به ویژه این بود كه به مقامات اجازه داده شود آن دسته از شهروندان خارجی را كه سه بار از پناهندگی محروم شده اند ، به زور اخراج كنند.

اعلام آمادگی واشنگتن برای دفاع از جاپان با سلاح هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
اعلام آمادگی واشنگتن برای دفاع از جاپان با سلاح هسته‌ای

 منتقدان این لایحه بر غیرانسانی بودن چنین رویکردی پافشاری کردند و اصلاح قریب الوقوع در کمیسیون های مربوطه سازمان ملل را محکوم کردند.

با توجه به این موضوع، به گفته فعالان حقوق بشر ، چندین بار تجمع در جاپان برگزار شد و  فعالان خواستار لغو قوانین سختگیرانه مهاجرت در این کشور شدند.

جناح های حاکم و مخالف بدلیل مرگ یک زن 33 ساله سریلانکایی که در یک تاسیسات اداره مهاجرت در ناگویا در اسولایت تان آییچی در بازداشت بود، با هم توافق ندارند. اعضای احزاب مخالف در تلاش بوده اند تا رای گیری در مورد یک لایحه در کمیسیون امور قضایی مجلس نمایندگان را مسدود کنند.

روسای کمیسیون امور پارلمان حزب مشروطه دموکرات، حزب کمونیست جاپان و حزب دموکرات برای مردم بامداد روز سه شنبه با هم ملاقات کردند. آنها تأیید کردند تا زمانیکه ویدئوی این زن در این تاسیسات به خانواده عزادار او نشان داده نشود، رای نخواهند داد. دولت و جناح حاکم اذعان کردند که رای گیری بدون کسب درک جناح مخالف مطلوب نخواهد بود.

آنها موافقت کردند تصویب این لایحه در جلسه کنونی پارلمان را لغو کنند. حزب حاکم لیبرال دموکرات این تصمیم را به حزب مشروطه دموکرات ابلاغ کرد.

دبیران کل این دو حزب بعدا در همین روز با هم ملاقات کردند تا در مورد این تصمیم گفتگو کنند. در پی این گفتگوها، جناح مخالف یک طرح برای کنار گذاشتن رئیس کمیسیون امور قضایی را پس گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала