احتمال تأمین امنیت فرودگاه کابل توسط آمریکایی ها پس از خروج از نیروها

© Sputnik / K. Akifiمیدان هوایی بین المللی کابل
میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا مشارکت در تأمین امنیت فرودگاه کابل را پس از خروج نیرو های خارجی از افغانستان منتفی نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا و متحدان آن در ناتو در حال بررسی کمک به امنیت در فرودگاه بین المللی کابل پس از خروج نیروها از افغانستان هستند.

 ژنرال مارک ملی ، رئیس ستاد فرماندهان ایالات متحده (CSC) روز سه شنبه گفت که حضور دیپلماتیک کشورهای غربی در افغانستان به این امر بستگی دارد.

رویترز به نقل ا این ژنرال آمریکایی نوشت: ما در حال کار بر روی جزئیات در مورد چگونگی اطمینان از امنیت فرودگاه پایتخت، چگونگی پشتیبانی از سربازان افغان در این زمینه و اقدامات کشورها در این زمینه هستیم".

Батальон солдат США загружается в самолет - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
آمریکا: روند خروج نیروها از افغانستان بدون«حوادث جدی» ادامه دارد

به گفته میلی کشورهای ناتو این موضوع را روز سه شنبه در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار دادند اما تصمیم نهایی در مورد مشارکت نیروهای امنیتی توسط رهبری سیاسی هر کشور اتخاذ خواهد شد.

مارک میلی در ادامه تصریح کرد  که کار سفارتخانه های کشورهای غربی در افغانستان به تأمین امنیت در فرودگاه کابل بستگی دارد و این امر به معنای نقش آنها در حفظ صلح در منطقه است. وی گفت تأمین امنیت فرودگاه یکی از عوامل اصلی حضور دیپلماتیک در افغانستان است."

شایان ذکر است که جو بایدن رئیس جمهوری امریکا حدود یک ماه پیش اعلام کرد که روند خروج کامل نیرو‌های کشورش از افغانستان از اول ماه می آغاز و تا یازدهم سپتمبر امسال تکمیل می‌شود.

در اوایل ماه می، جنرال مارک میلی لوی درستیز اردوی امریکا گفته بود که در یک سال گذشته نیرو‌های ایالات متحده از سوی طالبان هدف حمله قرار نگرفته اند اما به گفتۀ او در این مدت، حد اوسط از 80 تا 120 حمله در روز بر نیرو‌های امنیتی افغانستان صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала