خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند

© AP Photo / Matt Dunhamخشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند
خشکسالی میلیون‌ها خانه را در بریتانیا تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
خشکسالی بیش از حد به دلیل گرم شدن کره زمین، چندین میلیون خانه را در بریتانیا در معرض تهدید قرار می‎دهد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین با اشاره به سازمان زمین شناسی بریتانیا (BGS)، گزارش داد که چندین میلیون خانه در بریتانیا ممکن است به دلیل خشکسالی بیش از حد در اثر گرم شدن کره زمین، به زیر زمین بروند.

به دلیل بحران آب و هوا، خانه‌ها در چندین منطقه بریتانیا در معرض نابودی قرار دارند. تابستان‌های گرم و خشک در اثر گرم شدن کره زمین منجر به نشست گسترده و شکاف زمین در زیر ساختمان‌های مسکونی خواهد شد. این مناطق بر روی خاک‌های رسی (گلی) قرار دارند که بسیار سریع رطوبت را از دست می‌دهند.

حتی با سطح جاری انتشار گازهای گلخانه‌ای فعلی، خطر فرونشست زمین در برخی از مناطق بریتانیا تا سال 2030 میلادی یک سوم و تا سال 2025 سه برابر می‌شود. اگر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای افزایش یابد، حدود 2.4 میلیون خانه تا سال 2030 میلادی و چهار میلیون خانه تا سال 2070 میلادی در معرض نابودی قرار دارند.

طبق پیش‌بینی سازمان زمین شناسی بریتانیا، لندن بیش از هر منطقه دیگر متضرر خواهد شد. در پایتخت بریتانیا، تقریباً هر خانه دوم تا سال 2030 میلادی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. شهرستانهای اسکس، کنت، بخشی از آکسفورد تا «واش» همچنان در معرض تهدید قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала