دختران بدخشانی در مسیر دانشگاه: نیم شرکت‌کنندگان کانکور دختر اند

© @https://twitter.comدختران بدخشانی در مسیر دانشگاه: نیم شرکت‌کنندگان کانکور دختر اند
دختران بدخشانی در مسیر دانشگاه: نیم شرکت‌کنندگان کانکور دختر اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
مقامات ولایت بدخشان می‌گویند که ۴۶ درصد کسانی که امسال در ولایت بدخشان امتحان کانکور می‌دهند دختران اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هشت صبح امتحان کانکور در ولایت بدخشان روز پنجشنبه سی ثور آغاز شده و دانش‌آموزان این ولایت در پنج حوزه امتحان خواهند داد.

عبدالشکور دادور رییس هیأت اخذ امتحان کانکور ولایت بدخشان گفته است که ۴۶ درصد شرکت کنندگان این امتحان دختران اند:

««ده هزار و ۸۲۷ تن از شاگردان در پنج حوزه ولایت بدخشان امتحان می‌دهند که از این میان ۴۶ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند».

امتحان کانکور در شهر فیض‌آباد با حضور هیات دولتی اخذ امتحان کانکور، مسوولان دانشگاه، دانش‌اموزان و رسانه‌ها در ساختمان دانشگاه بدخشان افتتاح و آغاز شده است. همچنان در بهارک، شغنان، درواز و خواهان نیز امتحان برگزار خواهد شد.

به گفتۀ آقای دادور که استاد دانشگاه پولیتخنیک نیز است شش هزار و ۱۰۳ در شهر فیض‌آباد، یک هزار و ۷۹۴ تن در بهارک، ۳۰۹ در خواهان، ۷۸۸ تن در درواز و یک هزار و ۷۳۲ تن در شغنان امتحان می‌دهند که از این میان چهار و ۷۵۹ تن‌شان را دختران و شش هزار و ۶۸ تن آنان را پسران تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که به دلیل کوهستانی بودن ولایت بدخشان، گرفتن امتحان کانکور در یک محل ناممکن است، از این رو نهاد مسوول آن را به حوزه‌های متعددی تقسیم کرده است. افزون بر این، بدخشان تنها ولایتی است که دختران در زمان حاکمیت طالبان به درس‌های‌شان ادامه دادند و زنان به ‌آموزگاری و سایر مشاغل رسمی مشغول کار بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала