مدیریت از راه دور؛ طرح جدید پنتاگون برای جنگ افغانستان

CC0 / U.S. Army photo by 1st Lt. Alexander Jansen/54th Engineer Battalion / مدیریت از راه دور؛ طرح جدید پنتاگون برای جنگ افغانستان
مدیریت از راه دور؛ طرح جدید پنتاگون برای جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
دستیار وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در امور امنیت اقیانوس هند - آرام تاکید دارد که امریکا حمایت مالی خود را از نیروهای مسلح افغانستان پس از خروج همچنان ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید هلوی، دستیار وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در امور امنیت اقیانوس هند - آرام می‌گوید که نیروهای مسلح افغانستان و سرویس های امنیتی این کشور حتی پس از خروج نیروهای امریکایی می‌توانند با پشتیبانی امریکا از راه دور آماده جنگ باشند.

تلاش حکومت برای اجماع ملی؛ جنجال‌ تازه میان طرف‌های قدرت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
ایجاد شورای عالی دولت؛ جنجال‌ تازه میان طرف‌های قدرت در افغانستان

او گفت: "پس از خروج نظامیان امریکایی، ما در کنار شرکای افغان خود خواهیم ماند، ایالات متحده همچنان به حمایت مالی خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد تا بتواند آنها به طور مستقل وظایف خود را انجام دهند".

این در حالی‌ست که سخنگوی پنتاگون به نقل از لوید آستین، وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود که امریکا همچنان به پرداخت معاشات سربازان ارتش و تجهیزات نظامی لازم آن کشور ادامه خواهد داد.

او افزود: "سربازان افغان در جنگ با دشمنان قهرمانی خود را نشان دادند، ارتش افغانستان تلفات سنگینی را می‌بیند، اما به جنگ خود ادامه می‌دهد".

قابل ذکر است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا مهلت خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان را 11 سپتامبر سال روان، مصادف با بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر 2001 تعیین کرده است.
اما خروج نیروهای امریکایی در حالی است که خشونت‌ها در افغانستان به صورت بی‌سابقه افزایش یافته است و گروه طالبان حملات خود را علیه نیروهای امنیتی افغانستان تشدید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала