جورج دبلیو بوش: نبود حضور نیروهای امریکایی در افغانستان خلا ایجاد خواهد کرد

© AP Photo / Gerald Herbertجورج دبلیو بوش: نبود حضور نیروهای امریکایی در افغانستان خلا ایجاد خواهد کرد
جورج دبلیو بوش: نبود حضور نیروهای امریکایی در افغانستان خلا ایجاد خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا گفته است، که بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان ضروری نیست. 
 
بایدن ترامپ را با جورج دبلیو بوش اشتباه گرفت 
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2020
بایدن ترامپ را با جورج دبلیو بوش اشتباه گرفت + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در گفت‌وگو با شبکۀ خبری فاکس‌نیوز گفته است، که وی فکر نمی‌کند بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان ضروری باشد.

بوش افزوده است، که هرگونه بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان می‌تواند یک نوع خلاء را در منطقه ایجاد نماید.

جورج بوش می‌افزاید:«من همواره هشدار داده‌ام که عدم حضور نیروهای امریکایی در افغانستان خلا ایجاد خواهد کرد و احتمالا کسانی که با زنان به حیث شهروندان درجه دوم رفتار میکنند، از این خلا استفاده نمایند».

جو بایدن رئیس جمهور کنونی امریکا، ماه گذشته اعلام کرد، که ایالات متحده در 11 سپتامبر، بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، همه ای نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهد کرد.
بوش در جریان مصاحبه ویژه ای با فاکس نیوز درباره کتاب جدید خود، "از بین بسیاری، یک: پرتره های مهاجران امریکا"، درباره تصمیم بایدن بحث و با اشاره به پرتره رویا محبوب، یک زن افغانستانی که به ایران از ظلم وحشیانه ای طالبان فرار کرد.

بوش رئیس جمهور پیشین امریکا به فاکس نیوز گفت: "من همیشه هشدار داده ام كه ​​نبود حضور امریكا در افغانستان خلا ایجاد خواهد كرد و احتمالاً در این خلا افرادی به وجود می آیند كه با زنان به عنوان شهروند درجه دو رفتار می كنند".

وی گفت، که او پس از اعلام بایدن با محبوب صحبت کرده است.

بوش به فاکس نیوز گفت: "او بسیار نگران است." "بنابراین ، من هم هستم".
بوش به فاکس نیوز گفت: "من عمیقا نگران فداکاری سربازانمان هستم و جامعه اطلاعاتی ما فراموش خواهد شد".

وی ادامه داد: "و می دانید، آیا لازم بود؟ فکر نمی کنم اینطور باشد". "اما تصمیمی اتخاذ شده است و ما اکنون باید دعا کنیم و امیدوار باشیم که تصمیم درستی باشد".
محبوب، در جریان عقب نشینی القاعده و طالبان، توانست در سال 2003 با خانواده اش به افغانستان برگردد، جایی که در نهایت توانست به مکتب برود و شرکت توسعه نرم افزار خود را ایجاد کند و او را به عنوان اولین مدیر عامل زن فناوری در کشورش اما موفقیت وی توجه طالبان را جلب کرد و وی را قربانی تهدید کرد و وی را مجبور به ترک افغانستان کرد. سرانجام شریک تجاری محبوب ویزای کاری وی را حمایت مالی کرد و او به ایالات متحده آمد.
بوش به فاکس نیوز گفت: "یکی از موفقیت های بزرگ آزادی افغانستان و از بین بردن پناهگاه امن القاعده این بود که زنان و دختران در کشور شکوفا شدند". "محبوب قطعاً یکی از آنهاست".
بوش در این کتاب می نویسد، که "رویا معتقد است که ایالات متحده و متحدان ما کمک کردند تا زندگی میلیونها نفر از مردم که در تاریکی زندگی می کنند "روشن شود".

بوش می نویسد: "همانطور که سیاستگذاران در ایالات متحده و کشورهای متحد درباره آینده ما در افغانستان تصمیم می گیرند، یادآوری داستان افرادی مانند رویا و اینکه زندگی قبل از سال 2001 برای آنها چگونه بود، مهم است".

وی نوشت: "همه ما وقتی زنان و دختران توانمند می شوند كه توانایی بالقوه خود را تحقق بخشند و به اعضای موثر جامعه تبدیل شوند، سود می بریم". "و من و لورا همیشه پشت سر آنها خواهیم ایستاد".

"از بین بسیاری، یک" مجموعه ای از داستان ها و نقاشی های رنگی توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش است و "سفرهای الهام بخش مهاجران امریکا و مشارکت های آنها در زندگی و شکوفایی ملت ما" را برجسته می کند.
این کتاب شامل پرتره ها و پروفایل های پناهندگان کوریای شمالی است که برای حقوق بشر می جنگند، یک مدیرعامل مستقر در دالاس که از نوجوانی از مکزیک وارد امریکا شده است، مهندس ناسا که "به عنوان یک دختر در نیجریه آرزوی آمدن به امریکا را دارد"، چهره های برجسته در تجارت، سیاست، ورزش و سرگرمی.
در پیشگفتار بوش می نویسد، که امیدوار است این کتاب "توجه جمعی ما را به تأثیرات مثبتی که مهاجران بر کشور ما می گذارند متمرکز کند".

درآمد حاصل از فروش کتاب انتظار می رود به نفع سازمانهایی باشد که در سراسر صفحات آن ذکر شده و "کمک به مهاجران در اسکان مجدد و همچنین موسسه بوش" و کارهای آن در زمینه مهاجرت است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала