خواست روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر خواست روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان
خواست روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
روسیه از حکومت افغانستان و طالبان خواسته است تا فعالیت‌های نظامی خود را کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از طرف‌های درگیر در افغانستان (حکومت و طالبان) خواسته است تا از فعالیت‌های نظامی دست برداشته و بر میز مذاکره برگردند.

خانم زاخاراووا در یک جلسه توجهی گفت: "متاسفانه همزمان با خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، تنش نظامی در این کشور در حال افزایش است.
وی خاطر نشان کرد که آتش بس اعلام شده به مناسبت عید، تاثیر مثبتی نداشته و در حال حاضر در بیشتر نقاط افغانستان درگیری ها ادامه دارد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:" سطح بالای فعالیت های تروریستی در افغانستان نگران کننده است، در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور روزانه اقدامات تروریستی انجام می شود که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است. داعش (ممنوع در روسیه) و دیگر گروهک های تروریستی از مناقشه مسلحانه برای تقویت موضع خود، افزایش خشونت، از جمله در شمال افغانستان استفاده می کنند. در همین راستا ما طرف های درگیر در افغانستان می خواهیم بخاطر مردم و آینده این کشور، سطح فعالیت های نظامی را کاهش دهند و از این فرصت باقی مانده تا خروج کامل نیروهای خارجی، برای آغاز گفت و گو ها در زمینه های اصلی صلح ملی بهره گیرند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала