روسیه به مسیر اقتصادی نظامی نمی رود

© Sputnik / Alexei Nikolskyولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه"
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
پوتین اعلام نمود که روسیه مسیر نظامی سازی اقتصاد را دنبال نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشته است که روسیه در سطر اخیر ده کشورهای قرار دارد که پول زیاد را درعرصه نظامی تخصیص میدهند که ایالات متحده امریکا، حتی جاپان نسبت به روسیه در سطر بالا قرار دارند. روسیه اقتصاد نظامی ندارد.

نیویورک تایمز: اقتصاد روسیه به دلیل تحریم ها در برابر بحران مقاومت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2020
نیویورک تایمز: اقتصاد روسیه به دلیل تحریم ها در برابر بحران مقاومت می کند

پوتین افزود: "با این همه میخواهم بگویم که ما به مسیر نظامی ساختن اقتصاد خود نمی رویم. ما امسال در دفاع ملی خود 3 تریلون و 116 میلیارد ربل تخصیص داده یم که 42 میلیارد دالر می شود. اما ایالات متحده بیش از 770 میلیارد دالر در عرصه نظامی مصرف می کند".

ولادیمیر پوتین یادآور شد: "میتوان گفت که روسیه در سطرهای اخیر 10 کشور قرار دارد که مصارف نظامی زیاد دارند. در سطر ها بالا امریکا، چین، هند، عربستان سعودی، کشور های پیشرفته اتحادیه اروپا چون: آلمان، فرانسه، بریتانیا قرار دارند، حتی کشور جاپان که نظر به قانون اساسی اردو نباید داشته باشد، نسبت به روسیه پول زیاد را در عرصه  دفاع ملی مصرف می نماید. اما روسیه به اساس فیصدی مصرف می نماید".

پوتین علاوه نموده گفت: «در سال گذشته، ما 3.1% از عایدات کشور مصرف نیروهای مسلح گردید، اما کشورهای مانند عربستان 8.4%  عایدات خود را مصرف نظامی می کنند.،  اسرائیل% 5.3-5.4 می باشد، اما مصارف نظامی ما کاهش میابد. در سال گذشته ما 3.1% اما در سال جاری 2.7%.  بعداٌ 2.6 در سال 2022 و 2.5 در سال 2023 در عرصه نظامی مصرف خواهیم کرد. بناً میتوانیم بگویم که اقصاد ما نظامی نیست».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала