روسیه به کشورهای آسیای میانه: در مقابل تهدیدات از افغانستان با شما هستیم

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به کشورهای آسیای میانه: در مقابل تهدیدات از افغانستان با شما هستیم
روسیه به کشورهای آسیای میانه: در مقابل تهدیدات از افغانستان با شما هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
روسیه آماده ارائه کمک نظامی به کشورهای منطقه آسیای میانه، برای مقابله با تهدیدات ناشی از افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، «اندره رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه هنگام سخنرانی در یکی از تلویزیون های روسی، اظهار داشته است که اگر مسکو از کشورهای آسیای میانه درخواست کمک برای مقابله با تهدیدها از سوی افغانستان داشته باشد، آماده کمک است.

واکنش روسیه به احتمال انتقال نیروهای امریکایی به کشورهای آسیای میانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
واکنش روسیه به احتمال انتقال نیروهای امریکایی به کشورهای آسیای میانه

رودنکو گفت: "یکی از آسیب پذیرترین کشورها تاجیکستان است، ما در آنجا پایگاه نظامی داریم، اگر تاجیکستان در معرض تهدید قرار گیرد، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ما آماده هستیم تا توانایی های خود را به همه کشورهایی که مایل به دریافت خدمات مناسب هستند به خرچ دهیم."
این سیاستمدار روس می‌افزاید که برای کشورش، مسئله افغانستان یک مسئله استراتژیک است، زیرا اکثر کشورها عضو جامعه امنیت جمعی هستند و فدراسیون روسیه آماده کمک است.
پیش از این وی درباره احتمال انتقال نیروهای امریکایی از افغانستان به آسیای میانه گفت که کشورهای این ناحیه توان تامین امنیت خود، بدون امریکایی ها را دارند.
وی در این مورد در حاشیه کنفرانس کشورهای آسیای مرکزی "والدای" گفت: "به نظر می رسد، کشور های آسیای مرکزی می‌توانند چه امنیت مرزی و چه امنیت داخلی خود را بدون حضور نیروهای آمریکا در خاک خود تامین کنند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала