اشتراک در امتحان کانکور با خریطه ای خون و سیروم در غزنی 

© ‎Nasir Ahmad Faqiri اشتراک به امتحان کانکور با خریطه ای خون و سیروم در غزنی 
اشتراک به امتحان کانکور با خریطه ای خون و سیروم در غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
دور دوم امتحان سراسری کانکور سال ۱۴۰۰ خورشیدی دیروز در هفت ولایت افغانستان از آن میان در غزنی برگزار شد. 
دختران بدخشانی در مسیر دانشگاه: نیم شرکت‌کنندگان کانکور دختر اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
دختران بدخشانی در مسیر دانشگاه: نیم شرکت‌کنندگان کانکور دختر اند

به گزارش اسپوتنیک،دور دوم امتحان کانکور، در ولایت‌های هرات، جوزجان، بلخ، تخار، کندز، بدخشان و غزنی آغاز شده است. در دور دوم امتحان سراسری کانکور امسال، به شمول ۳۰ هزار و ۶۷۱ دختر، ۶۴ هزار و ۵۶۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی در بخش‌های عمومی، متفرقه، علوم دینی، شبانه و اختصاصی باهم رقابت می‌کنند.

دور دوم امتحان کانکور که امروز برگزار شده بود، صحنه‌های جالبی نیز داشت. یک دانش‌آموز در ولایت غزنی، در حالی که بیمار بود، با خریطه‌ ای خون و سیروم در امتحان کانکور شرکت کرد.

نصیراحمد فقیری رییس شورای ولایتی غزنی، با نشر تصویری در برگه‌ی فیسبوکش، نوشت: «دانش‌آموزان غزنی و مردم افغانستان توقف نمی‌کنند. تصویر امروزی از جریان امتحان کانکور ۱۴۰۰ در تالار ثقافت اسلامی غزنی که توجه ام را جلب کرد که قابل قدر است. با خریطه‌ی خون و بسته‌ی سیروم در امتحان کانکور شرکت کرده بود».

در سال‌های پسین، برخی از ولایت‌های افغانستان، شاهد حضور گسترده‌ی دانش‌آموزان در امتحان کانکور بوده است. از این میان، در ولایت غزنی، همه‌ساله هزاران دانش‌آموز با پذیرفتن خطرات زیاد در مسیر راه، به مرکز این ولایت می‌آیند و در امتحان سراسری کانکور شرکت می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала