لاوروف شرط دوستی با غرب را اعلام کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از شرایط نام برد که مسکو قصد دارد روابط خود را با کشورهای غربی ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی سخنرانی در جمع شرکت کنندگان در ماراتن آموزشی" دانش جدید گفت: "ما آماده دوستی با غرب هستيم ، اما تاكيد خواهم كرد: فقط با احساس كرامت خود، كه ما در طول قرن ها، هزاره های موجوديت كشورما را از نياكان خود به ارث برده ايم. سعادت شهروندان ما هدف اصلی سیاست خارجی".

شوخی لاوروف درباره دیدار پوتین و بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
شوخی لاوروف درباره دیدار پوتین و بایدن

وی افزود که در حین حال، روسیه نمی تواند بدون توجه به تاریخ و سنت های خود روابط را توسعه دهد که برای هر شهرروند روسیه ارزشمند است.

لاوروف گفت: "ما همیشه به غرور ملی خود پایبند بوده ایم ، این یک ویژگی بسیار مهم است، همه ملت ها از آن برخوردار نیستند و از وطن دوستی ما، از جمله دفاع از عدالت و تمایل به کمک به افراد ضعیف، این بزرگترین ویژگی های انسانی هستند، و اگر در در زندگی روزمره ما آنها را تحسین می کنیم، بدون شک، آنها باید در موقعیت ما در صحنه بین المللی ظاهر شوند."

وزیر خارجه روسیه با آنتونی بلینکن همتای امریکایی خود در حاشیه جلسه وزیران شورای قطب شمال در ریکیاویک دیدار کرد. به گفته لاوروف، طرفین پیشنهاد های را به روسای جمهور برای یک جلسه، از جمله در مورد موضوعات ثبات استراتژیک ، تهیه می کنند. وی گفتگو با وزیر امور خارجه را سازنده خواند و با اشاره به آمادگی مسكو برای "پاك كردن آوار" در روابط به جا مانده از دولت های قبلی. بلینکن گفت که به نفع واشنگتن است که تحریم ها علیه اپراتور Nord Stream 2 Nord Stream 2 AG و رهبری آن را متوقف کند. کرملین این مسئله را "علامت مثبت" دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала