افتتاح دو کانال آب رسانی در ولایت بلخ

© #https://twitter.com افتتاح دو کانال آب رسانی در ولایت بلخ
 افتتاح دو کانال آب رسانی در ولایت بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
معاون اداره تنظیم آب افغانستان می گوید که با افتتاح دو طرح عمرانی و تنظیم آب حدود 7هزار جریب زمین آبیاری و مشکلات آب آشامیدنی پنج هزار خانواده در بخش های مختلف ولسوالی شولگره ولایت بلخ برطرف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، احمد ویس بصیری، معاون اداره تنظیم آب افغانستان که به منظور افتتاح دو کانال آب رسانی به نام های باغ پهلوان و شاه گدا در ولسوالی شولگره ولایت بلخ به این ولایت سفر کرده، می گوید با افتتاح این دو طرح عمرانی و تنظیم آب حدود هفت هزار جریب زمین آبیاری و مشکلات آب آشامیدنی پنج هزار خانواده در بخش های مختلف ولسوالی شولگره ولایت بلخ برطرف خواهد شد.

ناامنی، دلیل اصلی رکود گردشگری در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
ناامنی، دلیل اصلی رکود گردشگری در بلخ

وی افزود: در عصری که ما زندگی میکنم دهه پنجا نیست چونکه رشد نفوس و تغییرات اقلیمی شدیدا منابع آبی را در بلخ، افغانستان و جهان تهدید می کند، نفوس در کشور افزایش پیدا کرده و از آن سو منابع آبی کاهش پیدا کرده است و چنین بحرانی نیاز به مدیریت جدی دارد.

معاون اداره آب افغانستان ادامه داد: مردم باید در قسمت مصرف آب و نگهداری بهینه از آن آگاهی و معلومات داشته باشند چونکه حیات انسان ها و طبیعت وابسته به آب است و شرایط فعلی می طلبد که در قسمت مصرف و تنظیم آب های کشور توجه بیشتر داشته باشیم.

عصمت الله عصمت، رئیس حوزه دریای شمال افغانستان  نیز اظهار داشت: همین اکنون 62 طرح عمرانی برای حفاظت و کنترول آب ها در شمال به ارزش 3.2 میلیارد افغانی در حال تطبیق است و تکمیل کردن این طرح ها برای کشور اهمیت خاص دارد.

وی از مردم خواست که از طرح های عمرانی برای کنترول و تنظیم آب ها حفاظت نمایند چونکه میلیارد ها دالر از جیب ملت با هزاران زحمت مصرف شده تا اینکه چنین طرح های عمرانی به بهره برداری سپرده شده است.

قاسم یحیی، نماینده اداره انکشافی جهانی امریکا و تمویل کننده این پروژه ها  ابراز داشت: ما کار اعمار 17 کانال را در شمال افغانستان روی دست گرفتیم که دو کانال در بلخ، سه کانال در سمنگان و یک کانال بدخشان تکمیل گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала