انتقاد شاهزاده های انگلیس از مصاحبه "جنجالی بی‌بی‌سی" با پرنسس دایانا

© AP Photo / Herman Knippertzانتقاد شاهزاده های انگلیس از مصاحبه "جنجالی بی‌بی‌سی" با پرنسس دایانا
انتقاد شاهزاده های انگلیس از مصاحبه جنجالی بی‌بی‌سی با  پرنسس دایانا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
نواسه های خانواده سلطنتی انگلیس انتقادات تندی را پس از انتشار نتیجه یک تحقیق درباره روش فریبکارانه «بی‌بی‌سی» برای گرفتن مصاحبه جنجالی سال 1995 از مادرشان، به این رسانه وارد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NBC News ویلیام و هری، نواسه های ملکه الیزابت دوم و فرزندان دایانا و چارلز، ولیعهد انگلیس، از عملکرد بی‌بی‌سی در رابطه به مصاحبه جنجالی مارتین بشیر خبرنگار "این رسانه مطرح" که در سال 1995 با توسل به یک سندی جعلی توانست از پرنسس دایانا مصاحبه بگیرد ابراز تاسف عمیق خود را ابراز داشتند.

Принц Гарри в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
بازگشت شاهزاده هری برای خاکسپاری پدربزرگش به انگلیس

ویلیام در یک پیام ویديویی گفته است، این مصاحبه "به طور قابل توجهی" به "ایجاد ترس، پارانویا و انزوای" مادرش در آخرین سال‌های عمرش منجر شد. 

به گفته ویلیام ، پسر بزرگ دیانا، آن مصاحبه به رابطه پدر و مادرش ضربه زد و بسیاری از مردم را نیز آزرده ساخت.

شاهزاده ویلیام گفته این تنها "یک خبرنگار بی مسئولیت " نبود که در حق مادر او بدی کرد، بلکه مدیران بی‌بی‌سی هم به وظیفه خود عمل نکردند.

 شاهزاده هری هم به طنوبه خود گفته "فرهنگ سوءاستفاده از افراد و اقدامات غیراخلاقی" در رسانه‌ها سرانجام به مرگ مادرش ختم شد. او گفته چنین اقداماتی به یک رسانه و یک خبرنگار محدود نبود و به گونه زنجیره‌ی تا هنوز ادامه دارد.

نتایج یک تحقیق مستقل  نشان داد که «مارتین بشیر» خبرنگار بی‌بی‌سی به «دایانا»  دروغ گفت و او را فریب داد تا نظر وی را برای انجام یک مصاحبه که در آن جزئیات ازدواج ناموفقش با وارث تاج و تخت انگلیس را افشا کرد، جلب کند.

طبق یافته‌ها، بشیر برادر دایانا را فریب داد تا دایانا که در آن زمان عروس ملکه بود، فکر کند کارکنانش از او جاسوسی می‌کنند و قابل اعتماد نیستند.

دایانا در آن مصاحبه جنجالی که در نوامبر سال 1995 انجام شد رابطه خیانت‌آمیز همسرش با زنی دیگر به نام «کامیلا پارکر» را افشا کرد و گفت که در ازدواجش با همسرش «سه نفر حضور دارند.»

وی بعد از این افشاگری در تاریخ 28 آگست 1996 از همسرش، شاهزاده چارلز طلاق گرفت و حدود یک سال بعد در یک تصادف شدید رانندگی کشته شد. شاهزاده چارلز، 8 سال بعد از مرگ دایانا در سال 2005 با کاملیا پارکر ازدواج کرد. مصاحبه جنجالی بشیر با دایانا بیش از 20 میلیون بیننده داشت و خاندان سلطنتی انگلیس را به لرزه درآورد. دایانا تنها چند ماه بعد از این مصاحبه از همسرش طلاق گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала