حمایت سناتوران فرانسه از تداوم نظام جمهوری اسلامی در افغانستان

© Photo / Tatjana Brilaفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
سناتوران فرانسوی حمایت‌شان را از تداوم نظام جمهوری اسلامی افغانستان و دستاوردهای دو دهه پسین در کشور، اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نخستین نشست اعضای گروه‌های دوستی افغانستان- فرانسه از جانب سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم پاریس و نمایندگی دایمی کشور در سازمان‌های یونسکو و آیسیسکو از طریق ویدیو کنفرانس، برگزار گردید.

پیام همدردی رییس جمهور فرانسه به زبان فارسی با مردم افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
رییس جمهور فرانسه به زبان فارسی با مردم افغانستان همدردی کرد

در آغاز، داکتر همایون عزیزی سفیر جمهوری اسلامی افغانستان مقیم پاریس، تداوم نشست‌های اعضای گروه دوستی افغانستان- فرانسه را فرصت خوب و مناسبی برای ارائهٔ معلومات پیرامون واقعیت‌های عینی کشور و جلب حمایت دولت و مردم فرانسه برای دولت و مردم افغانستان پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از کشور، مهم و ارزنده دانست.

سپس، سناتور گلالی اکبری، سناتور نادیه صالح، سناتور مینه شیرزاد، سناتور سهیلا شریفی و سناتور فوزیه سادات، رئیس و اعضای گروه دوستی افغانستان- فرانسه در مجلس سنای کشور، پیرامون آخرین تحولات در وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و پروسۀ صلح صحبت نموده، خواهان حمایت همتایان فرانسوی شان از نظام جمهوری اسلامی در کشور و حضور فعال و معنادار زنان در روند گفتگوهای صلح شدند.

در ادامه، سناتور ژاک لونای رئیس گروه دوستی افغانستان- فرانسه، با تأکید بر اهمیت تداوم همکاری‌ها میان افغانستان و فرانسه در عرصه‌های مختلف، وعده سپرد تا نگرانی‌های مطرح شده از جانب سناتوران افغانستان را با سیاسیون و مقامات کشور متبوعش مطرح و پیگیری خواهد کرد.

در اخیر، رئیس گروه دوستی افغانستان- فرانسه، آقای ژاک لونای به نمایندگی از گروه دوستی مجلس سنای آن کشور، حمایت قاطع خویش را از دولت و مردم افغانستا و دستاورد‌های دو دههٔ اخیر در کشور، اعلام داشت.

پیش از این نیز نمایندگان شمار زیادی از کشورهای جهان نیز حمایت شان را از تداوم نظام جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала