عطامحمد نور راه‌حل عادلانه پایان بحران فلسطین را پیشنهاد کرد

© Photo / Ata Mohammad Noor FBعطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان
عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
والی سابق بلخ ضمن انتقاد از کشورهای مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر برای سکوت درباره جنایات سرائیل اظهارداشت که تشکیل دولت مستقل فلسطین راه‌حل عادلانه پایان جنگ است.

به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور، والی سابق بلخ در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، غزه را قلب خون چکان مسلمانان جهان دانست و جستجوی راه‌حل عادلانه برای پایان بحران فلسطین را مسئولیت جهانی اعلام کرد.

رئیس علمای دینی فلسطین جنگ جاری افغانستان را نامشروع خواند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2020
رئیس علمای دینی فلسطین جنگ جاری افغانستان را نامشروع خواند

وی در این باره تصریح کرد: «تا زمانی که جامعه جهانی برای مشکل فلسطین یک راه‌حل عادلانه جست‌و‌جو نکند و دست متجاوز اشغالگر را کوتاه ننماید و زندگی باکرامت فلسطینی‌ها را در سایه دولت فلسطینی مستقل مهیا نسازد، جنگ در فلسطین که عامل اساسی بحران خاورمیانه و منشأ بسیاری از عوامل افراط‌گرایی و خشونت در جهان اسلام است پایان نخواهد یافت و صلح و امنیت بر منطقه و جهان مستولی نخواهد گشت».

نور در واکنش به سکوت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر درباره جنایات اسرائیل نیز گفت: «بسیار تعجب‌آور و پرسش برانگیز است که برخی از کشورهایی که پیوسته مدعی دفاع از دموکراسی و حقوق بشراند و اندک‌ترین تخطی در این زمینه را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنند در برابر خفه کردن کودکان فلسطینی و به تیر بستن آن‌ها توسط نظامیان اسرائیلی مهر بر لب می‌نهند و سکوت می‌ورزند».

وی افزود: ملت مسلمان افغانستان که در طی بیش از چهار دهه طعم تلخ جنگ‌های تحمیلی و اِشغال را با پوست و گوشت تجربه کرده و رنج ویرانی‌ها و تباهی آن را دیده است، رنج و درد فلسطینیان را بیشتر از دیگران درک می‌کند.

آقای نور از سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی نیز خواست تا برای پایان دادن به بحران فلسطین و در نتیجه بحران خاورمیانه بدنبال راه‌حلی دایمی و عادلانه باشند که در آن حق مسلم فلسطینی‌ها در داشتن دولتی مستقل به رسمیت شناخته شود و دست تجاوز رژیم صهیونیستی بر حریم زندگی آن‌ها کوتاه گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала