منافع مشترک در افغانستان؛ محور گفتگوی تلفنی وزیران خارجه‌ی آمریکا و ترکیه

© SputnikФлаг Афганистана
Флаг Афганистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
وزارت خارجه‌ی آمریکا در خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این تماس تلفنی ری اهمیت همکاری دوجانبه به‌شمول منافع مشترک در افغانستان و سوریه صحبت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه‌ی ترکیه تلفنی صحبت کرده است.

 وزارت خارجه‌ی آمریکا در خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این تماس تلفنی ری اهمیت همکاری دوجانبه به‌شمول منافع مشترک در افغانستان و سوریه صحبت کرده‌اند.

انتقاد سناتوران افغانستان از مشخص نبودن طرح صلح جمهوریت در نشست ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
انتقاد سناتوران افغانستان از مشخص نبودن طرح صلح جمهوریت در نشست ترکیه

جزئیات بیشتر از صحبت‌های دو طرف در مورد افغانستان منتشر نشده است.

به نقل از خبرنامه، وزیران خارجه‌ی آمریکا و ترکیه در مورد ادامه‌ی حمایت امریکا از گفت‌وگو میان متحدان ناتو، ترکیه و یونان نیز صحبت کرده‌اند.

آنان همچنین بر اهمیت رشد و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های سیاسی تأکید کرده‌اند.

با این حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است که در این تماس تلفنی در مورد نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره‌ی فلسطین و آتش‌بس در غزه نیز صحبت شده است.

مسأله‌ی افغانستان در صحبت تلفنی وزیران خارجه‌ی آمریکا و ترکیه درحالی مطرح شده است که قرار بود در تاریخ 24 اپریل نشستی در مورد صلح افغانستان در استانبول ترکیه برگزار شود.

ترکیه، قطر و سازمان ملل که قرار بود نشست استانبول را میزبانی کنند، اعلام کردند که این نشست به دلیل حاضرنشدن طالبان برای بعد از عید فطر به تعویق افتاده است. اکنون مشخص نیست که این نشست در کدام تاریخ برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала