بلینکن از 26 تا 27 می از اسرائیل و کرانه باختری دیدن خواهد کرد

© AFP 2023 / Saul Loebبلینکن از 26 تا 27 می از اسرائیل و کرانه باختری دیدن خواهد کرد
بلینکن از 26 تا 27 می از اسرائیل و کرانه باختری دیدن خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا از 26 تا 27 می به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد. 
آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین آغاز شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین آغاز شده است

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفته است، که انتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا از 26 تا 27 می به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد تا "آتش بس" بین نوار غزه و اسرائیل را "توسعه" دهد.
پیش از این، بلینکن گفته بود، که قصد دارد طی روزهای آینده به منطقه خاورمیانه برود و با مقامات اسرائیلی و فلسطینی دیدارهایی انجام دهد.
به گفته این منبع، وزیر امور خارجه ایالات متحده "به عنوان بخشی از تلاش های واشنگتن برای ایجاد آتش بس" از اسرائیل و کرانه باختری بازدید خواهد کرد. این منبع افزود، که بلینکن همچنین در سفر به خاورمیانه از مصر دیدار خواهد کرد.
کابینه وزیران امنیت اسرائیل شامگاه 20 می به اتفاق آرا ابتکار مصر برای آتش بس دوجانبه در منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین را بدون هیچ گونه شرطی پذیرفت. طاهر آن نونو، مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس گفت، که اگر اسرائیل به آن پایبند باشد، این جنبش به آتش بس احترام می گذارد. آتش بس از ساعت 2 بامداد 21 می به اجرا درآمد.
یادآوری می کنیم، که اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه در شامگاه 10 مه افزایش یافت. از زمان آغاز تشدید، حدود 4.3 هزار موشک از سرزمین های فلسطین به سوی مناطق اسرائیلی شلیک شده است، طبق گفته ارتش اسرائیل، حدود 640 موشک در داخل محوطه قرار گرفتند، اسرائیل کارآیی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را 90 درصد ارزیابی کرد. طبق آخرین اطلاعات ، 12 نفر در اسرائیل کشته شدند، بیش از 50 نفر به شدت زخمی شدند. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات تلافی جویانه اسرائیل به 243 نفر از جمله 66 خردسال رسیده است. 1.9 هزار نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала