شرط بایدن برای ملاقات با رهبر کوریای شمالی

© REUTERS / Jonathan Ernstشرط بایدن برای ملاقات با رهبر کوریای شمالی
شرط بایدن برای ملاقات با رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا گفت فقط در صورتی آماده دیدار با رهبر کوریای شمالی است که وی آماده خلع سلاح هسته ای باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت تنها زمانی حاضر به دیدار با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی است که پیش از هر چیز، طرف مقابل با خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا موافقت کرده باشد.

 با این حال، وی مدعی شد که مخالفتی با گفتگو میان سئول-پیونگ یانگ ندارد.

تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید

بایدن اظهار کرد، مایل به دیدار با کیم جونگ اون در شرایط درست و در صورتی که او با بحث درباره برنامه هسته‌ای خود موافقت کند، است و این که مشاوران او در ابتدا با همتایانشان از کوریای شمالی دیدار کرده‌اند تا برای آن زمینه چینی کنند.

ریس جمهور آمریکا افزود که پیونگ یانگ باید "تعهدات کاهش تنش" قبل از "هرگونه جلسه" را بدهد. برای این دست یابی به این امر، طبق گفته رهبر آمریکا، مذاکرات مقدماتی در سطح پایین تر لازم است.

وی افزود: من آنچه که در مدت گذشته اخیر انجام شده را انجام نخواهم داد؛ من به او همه آن چیزی که به دنبالش است اعم از کسب مشروعیت و رسمیت بین‌المللی و اجازه به رفتن در مسیر کسب جدیت ظاهری نسبت به چیزی که ابدا درباره آن جدیت نداشته، نخواهم داد.

این در حالی است که در همان اوایل آغاز زمامداری، مون جائه این رئیس جمهور کوریای جنوبی، از بایدن خواسته بود که راه و روش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را مبنی بر دیدار رو در رو با رهبر کوریای شمالی، ادامه دهد.

از سوی دیگر، برخلاف بایدن، ماه میلادی گذشته، یوشیهید سوگا نخست وزیر جاپان از تمایل خود برای دیدار بی قید و شرط با کیم جونگ اون خبر داد.

با این حال، این‌طور برآورد می‌شود که لحن کلی بایدن نسبت به پیونگ یانگ در مقایسه با اوایل دوره زمامداری، نرم‌تر شده است که این می‌تواند تاحدی ناشی از پذیرش این واقعیت باشد که حل مسئله هسته‌ای کوریای شمالی، در نهایت از در تعامل و دیپلماسی حل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала