Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رائول گزینه سرمربی‌گری محبوب هواداران رئال؛ اما...

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر رائول
رائول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
رائول گونزالس مهاجم افسانه‌ای و شماره 7 محبوب و پیشین رئال مادرید ممکن است جانشین زیدان و سرمربی بعدی لوس بلانکوس شود.

به گزارش اسپوتنیک، سوالی که در مورد رائول برای سرمربی گری رئال مادرید وجود دارد این نیست که آیا وی سرمربی می‌شود یا نه، بلکه سوال این است که چه موقع وی هدایت قو های سپید مادرید را به عهده خواهد گرفت.

در همین حال اما رئیس باشگاه رئال مادرید علاقه زیادی به انتخاب ماسیمیلیانو آلگری به عنوان سرمربی سفیدپوشان پایتخت اسپانیا دارد.

اگر این تصمیم یعنی انتخاب سرمربی مربی بعدی رئال دست هواداران می بود قطعا انتخاب آنها رائول بود، وی یکی از مهمترین چهره های تاریخ مدرن رئال است که به خوبی هواداران را متحد میکند. هیچکس در تاریخ این باشگاه بیشتر از رائول برای کهکشانی ها بازی انجام نداده است و تنها کریستیانو رونالدو بیشتر از رائول برای رئال گلزنی کرده است.

اما فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید که در یک انتخابات دیگر بدون داشتن رقیب پیروز شده است تصمیم دارد تا آلگری سرمربی 53 ساله ایتالیایی را به جای رائول سرمربی 43 ساله اسپانیایی به رئال بیاورد.

مهاجم پیشین و اسطوره تیم ملی اسپانیا در این فصل هدایت تیم B یا رئال مادرید کاستیا را به عهده داشته است و شاگردان وی در تیم کاستیا همین بازیکنان جوانی هستند که اکنون به تیم اصلی راه یافته اند.

رئال مادرید کاستیا با هدایت رائول گونزالس برای نخستین بار قهرمان لیگ جوانان یوفا شد، تیمی که بازیکنان جوانی که فعلا به تیم اصلی راه یافته اند را در خود جای داده بود از میگل گوتیرز مدافع چپ گرفته تا سرخیو آریباس هافبک هجومی تیم کاستیا، آنتونیو بلانکو هافبک دفاعی، وینگر و مدافع راست ماروین پارک و ویکتور چوست مدافع میانی که همه به تیم اصلی رئال راه پیدا کرده اند.

این که آیا رائول میتواند به خوبی که در کاستیا کار کرده در تیم اصلی نیز کار کند یک سوال پیچیده و مبهم است اما وی میخواهد به همان افتخاراتی که در زمینه بازیکن بودن دست پیدا کرده است در زمان سرمربی گری نیز به آنها برسد.

عزم و اراده او همیشه بزرگترین نقطه قوت رائول بوده است. او به عنوان یک بازیکن 17 ساله به دلیل باور تزلزل ناپذیر به ارزش خودش و اعتماد به نفس بی نظیر به تیم اصلی رئال مادرید راه یافت.

در سال 1994 او از اتلتیكو به رئال مادرید پیوست زیرا اتلتیکو سیستم جوانان خود را از بین برده بود و رائول نیز مسیر پیشرفت خود را بسته می دید.

وقتی او را از فینال جام زیر 18 سال کنار گذاشتند، او بسیار عصبانی بود و عملا وسایل خود را جمع کرد و به اتلتیکو بازگشت، که آن زمان سیستم و آکادمی جوانی خود را اصلاح کرده بود و قرار بود با آغوش باز از رائول استقبال کند.

خورخه والدانو مربی رئال مادرید، از بی حوصلگی رائول نسبت به عدم پیشرفت خود خسته شد و کار خود را برای اطمینان از ماندن در آن انجام داد. رائول سه ماه اول فصل بعد را در تیم B مادرید بازی کرد اما بعد از آن تا ماه اکتبر اولین بازی خود را در تیم اصلی انجام داد.

او در پایان کار خود نیز عزم مشابهی از خود نشان داد. در آخرین فصل حضورش در این باشگاه، او اغلب یار تعویضی بود زیرا مانوئل پلگرینی یک تیم با اتاق رختکنی را که مملو از ستاره ها بود را در اختیار داشت.

رائول اغلب دیده می شد که هنگام گرم کردن در بازی ها، بیشتر به یک مربی شباهت دارد تا به یک بازیکن تعویضی، فریاد های حاوی دستورات تاکتیکی و انگشتانی که وی به سمت بازیکنان بخاطر هدایت به آنها دراز میکرد.

 هنگامی که ژوزه مورینیو در سال 2010 این مسئولیت یعنی سرمربی گری رئال را به دست گرفت، کاملاً واضح بود که او رائول را تبدیل به بازیکنی جانشین خواهد کرد به همین دلیل وی رئال را به مقصد آلمان و شالکه ترک کرد و دو سال در آن تیم بازی کرد.

خبرگزاری اسپورتس‌میل برای مصاحبه با او به گِل‌زِن‌کِرشن رفت و او را مثل سرباز پیر و سالخورده‌ای دید که آخرین قدم‌های فعالیت ورزشی حرفه‌ای خود را بر می‌دارد.

رائول در حالیکه از جمع تیم رئال مادرید دور بود اما هر لحظه به آن عشق میورزید در گفتگو با اسپورتس‌میل در یک مصاحبه‌ی طولانی در شالکه گفت:

"من با بسیاری از بازیکنانی که بازی کردن را متوقف کرده اند صحبت می کنم و آنها روزی دو ساعت به باشگاه می روند و می گویند" اکنون روزانه 10 کیلومتر می دوم ". وقتی آن بازیکنان بازی می کردند از 10 دقیقه دویدن شکایت می کردند!

اما مادرید اکنون دوباره خانه‌ی رائول است زیرا وی توانسته به عنوان سر. قبل از رائول همانقدر که در مرحله پلی آف صعود به سطح بالا تیم رئال ماردید کاستیا با باخت روبرو می‌شد. این باخت آنها را به فصلی دیگر در سطح سوم کشور برد و به نظر می رسد اگر رائول سرمربی تیم اصلی نشود شاید کاستیا را به بالاترین سطح برساند.

اما بی حوصلگی رائول قدیمی خود را نشان می دهد و هر گونه شک و تردید در مورد اینکه چقدر می تواند برای پله صعود آماده باشد ممکن است به ضرر رائول و رئال تمام شود.

بن مانگا، مدیر ورزشی اینتراخت فرانکفورت، برنامه های بلند پروازانه ای برای بازگشت رائول به آلمان در تابستان امسال داشت.

اکنون به نظر می رسد که باشگاه بوندسلیگا به ادین ترزیچ، مربی موقت بوروسیا دورتموند روی خواهد آورد اما رائول به وضوح شروع به حضور در لیست نامزد هدیات تیم های مختلف فوتبال اروپا می کند.

به دلیل مجموعه ارزشهای مشترک و اعتقاد به روش خاصی برای انجام کارها، موازنه هایی بین رائول و وینسنته دل بوسکه ایجاد شده است و در حقیقت رائول نسخه دیگر دل بوسکه است و میتواند جا پای دل بوسکه در سرمربی گری در فوتبال اروپا بگذارد.

این شباهت های موردعلاقه رائول، با پرز در تضاد است زیرا وی برخلاف میل رختکن قدرتمند رئال مادرید در زمان هدایت رئال توسط دل بوسکه، پرز وی را اخراج کرد و عملکرد درخشان او پس از قهرمانی در جام جهانی همیشه توسط پرز نادیده گرفته شده است

اگر پرز در این تابستان انتخاب قطعی خود را انجام دهد، آلگری مربی جدید مادرید خواهد بود. اما تنها چیزی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد این است که سرمربی گری رائول در رئال را به تاخیر می اندازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала