بایدن میزبان خانواده جورج فلوید در کاخ سفید

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن میزبان خانواده جورج فلوید در کاخ سفید
بایدن میزبان خانواده جورج فلوید در کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهوری امریکا روز سه‌شنبه جاری در اولین سالگرد مرگ جورج فلوید، به دست پلیس این کشور در کاخ سفید میزبان خانواده این جوان سیاهپوست خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز، اعلام کرد، این سفر خانواده فلوید به کاخ سفید در حالی است که احتمالا قانونگذاران امریکایی بر سر موعد نهایی اولیه‌ای که جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در ۲۵ مه برای تصویب قانون اصلاح پلیس مشخص کرده به اختلاف بربخورند.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفته بود، کاخ سفید به مذاکره‌کنندگان اطمینان دارد اما جدول زمانی مشخصی از سوی بایدن برای قرار گرفتن این طرح روی میز دفترش تعیین نکرد.

 واکنش روسیه به  قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2020
واکنش روسیه به قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست امریکایی

کاخ سفید افزود:‌ بایدن تمایل دارد در اسرع وقت ممکن این اتفاق بیفتد.
ساکی اخیرا گفته بود، کاخ سفید سالگرد مرگ فلوید را گرامی خواهد داشت.
او به خبرنگاران تاکید کرد: لحظه مرگ فلوید لحظه‌ای تاثیر گذار بر میلیون‌ها آمریکایی و مسلما شخص بایدن بود.
در اواخر ماه می سال 2020، پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند امریکایی آفریقایی به دست پولیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر امریکا و سپس در چندین کشور جهان اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه خشونت پولیس و نژادپرستی بر پا شد. در ویدیوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پولیس با جورج فلوید نشان می‌دهد که ماموران پولیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پولیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، جورج فلوید نیز می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می‌شود. پس از آغاز ناآرامی ها 4 تن از نیروهای پولیس اخراج شدند و یکی از آنها متهم به قتل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала