بحران جدید در هند: شیوع بیماری «پوپنک سیاه»

© REUTERS / Samuel Rajkumar بحران جدید در هند: شیوع بیماری «پوپنک سیاه»
 بحران جدید در هند: شیوع بیماری «پوپنک سیاه» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
هند با یکی از بدترین موارد شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. این همه‌گیری جان بسیاری را در این کشور گرفته و فشار زیادی را به نظام سلامت آن وارد کرده است و اکنون یک عفونت کشنده‌ی دیگر هم دامنگیر اش شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی‌استار، در غرب هند، هزاران نفر یک یا هر دو چشم خود را پس از ابتلا به بیماری موکورمیکوز «پوپنک سیاه» از دست می‌دهند.

این روزنامه یادرآور می‌شود که گسترش این بیماری می‌تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند کشنده باشد.

بحران کرونا در هند؛ دو ایالت اپیدمی «پوپنک سیاه» را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
بحران کرونا در هند؛ دو ایالت اپیدمی «پوپنک سیاه» را اعلام کرد

این بیماری یک عفونت قارچی نادر است که به نام «پوپنک سیاه» نیز یاد می‌شود. بعد از استنشاق اسپورهای قارچ، روی سینوس‌ها یا شش‌ها تاثیر می‌گذارد و سپس اغلب در صورت فرد آلوده ظاهر می‌شود.

طبق گزارش‌ها، در مراحل اول، این افراد فقط آبریزش بینی، بی‌حسی جزئی در صورت و تورم چشم دارند. بنابراین، بسیاری از بیماران دیرتر به داکتران مراجعه می‌کنند.

به همین دلیل، حدود 60 درصد از بیمارانی که به بیماری موکورمیکوز «پوپنک سیاه» مبتلا می‌شوند، یک یا دو چشم خود را از دست می‌دهند.

داکتر آکشی نایر در این باره می‌گوید: اگر تمام محتویات را با تمام رشته های اعصاب و پلک ها حذف نکنیم، عفونت می‌تواند وارد مغز شود.

به گفته وی، «پوپنک سیاه» پس از درمان گسترده کرونا به سرعت در حال گسترش است، زیرا ویروس با استروئیدها مبارزه می‌کند، این می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب و راه راه برای بیماری موکورمیکوز باز کند.

پیش از این، داکتران هندی سه یا چهار مورد از بیماری موکورمیکوز را در سال مشاهده می‌کردند، اکنون این رقم به پنج یا شش مورد در روز افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала