افشای بیماری 3 پژوهشگر چینی قبل از اعلام همه‌گیری کرونا

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaنشت ویروس کرونا از ووهان/بیماری 3 پژوهشگر قبل از اعلام همه‌گیری
نشت ویروس کرونا از ووهان/بیماری 3 پژوهشگر قبل از اعلام همه‌گیری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
متخصصان می‌گویند نوامبر 2019 زمان شروع شیوع این ویروس در بین ساکنان ووهان بود، گرچه دولت چین می‌گوید نخستین مورد ابتلا در تاریخ 8 دسامبر 2019 ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک نشریه‌ی Wall Street Journal  درگزارشی می‌گوید سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده دریافتند سه محققی که در آزمایشگاه ووهان کار می‌کردند پیش از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آنقدر بیمار بودند که در بیمارستان بستری شدند.

در تمام مدت شیوع این بیماری همه‌گیر، دولت ترامپ و جمهوری‌خواهان همواره نظریه «نشت از آزمایشگاه» را درباره فرار این ویروس از موسسه ویروس‌شناسی ووهان در چین مطرح کرده‌اند.

منشاء چینی ویروس کرونا اثبات نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2020
چین: منشاء ویروس کرونا بازار "ووهان" نبود

به گزارش این نشریه، مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا نظرهای متفاوتی درباره مدارک موجود از بیماری آن محققان آزمایشگاه در نوامبر 2019 داشته‌اند.

یکی از مقام‌ها گفت این اطلاعات از طرف یکی از شرکای اطلاعاتی بین‌المللی ایالات متحده به دست آمده و نیاز به تحقیق‌های بیشتری دارد.

اما شخص دیگری به این روزنامه گفت اطلاعات موجود قویتر از این حرف‌ها است.

این منبع آگاه گفت: «اطلاعاتی که ما از منابع متعدد دریافت کرده بودیم از کیفیت و دقت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. تنها چیزی که به ما نمی‌گویند این است که آن افراد دقیقا چگونه بیمار شدند.»

متخصصان می‌گویند نوامبر 2019 تقریبا زمان شروع شیوع این ویروس در بین ساکنان ووهان بود، گرچه دولت چین می‌گوید نخستین مورد تاییدشده ابتلا در تاریخ ۸ دسامبر 2019 ثبت شده است.

موسسه ووهان که به میزانی چشمگیر روی ویروس‌های کرونا که از خفاش می‌آیند تحقیق می‌کند، بعد از وقوع این بیماری همه‌گیر اطلاعات، مدارک آزمایشگاه یا تمهیدات ایمنی خود را علنی نکرده است.

دولت چین به شدت این نظریه را رد کرده که ویروس کرونا از یکی از آزمایشگاه‌های این کشور فرار کرده و حتی ادعا می‌کند از آزمایشگاهی متعلق به ایالات متحده آمده است.

این گزارش در آستانه برگزاری جلسه‌ سازمان جهانی بهداشت، برای تصمیم‌گیری درباره انجام مرحله بعدی تحقیق درباره منشا ویروس عامل کووید-۱۹، منتشر شد.

پیشتر تیمی از کارشناسان این سازمان فبروری 2021 برای پیدا کردن سرنخ شیوع بزرگترین همه‌گیری قرن، به ووهان چین سفر کرده بودند اما دولت چین از ارائه داده‌های خام به این کارشناسان خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала