رکورد جدید تلفات کرونا در هند/ شمار قربانیان از مرز 300 هزار نفر گذشت

© REUTERS / Adnan Abidiرکورد جدید تلفات کرونا در هند/ شمار قربانیان ازمرز 300 هزار نفر گذشت
رکورد جدید تلفات کرونا در هند/ شمار قربانیان ازمرز 300 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
وزارت بهداشت هند اعلام کرده است که شمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا در این کشور از مرز 300 هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت هند با  اعلام 4454 مورد جدید فوت کرونایی در این کشورگفت که  تعداد کل تلفات ناشی از کرونا امروز (دوشنبه) از مرز 300 هزار نفر عبور کرده است.

طبق آخرین آمار تعداد روزانه مبتلایان به این ویروس تا 222 هزار و 315 مورد افزایش یافته است.

افزایش مبتلایان به بیماری کشنده قارچ سیاه در هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
افزایش مبتلایان به بیماری کشنده "قارچ سیاه" در هند

ماه ها است که هیچ نقطه‌ای در دنیا به اندازه هند از این ویروس آسیب ندیده است و افزایش تعداد روزانه مبتلایان به بالای 400 هزار نفر باعث خشم مردم این کشور از نحوه مدیریت دولت شده است. طبق دو نظرسنجی اخیر میزان محبوبیت ناریندرا مودی به پایین‌ترین حد پس از شیوع کرونا رسیده است.

در حالی که بیمارستان های هند پر از بیماران کرونایی است و این کشور با کمبود واکسن نیز روبه رو است، کارشناسان هشدار داده‌اند که هند در ماه‌های آینده ممکن با موج سوم این ویروس، روبه رو شود.

شمار مجموعی مبتلایان COVID-19 در هند حدود 26 میلیون و 300 هزار تن است که با این آمار، این کشور پس از امریکا دومین کشور با بیشترین مبتلایان شناخته می‌شود.

در برخی مناطق برای سوختن اجساد نیز با کمبود مکان روبرو بوده‌اند و به همین خاطر مراسم سوزاندن اجساد در پارک‌های عمومی برگزار شده است.

پیش از این نیز دولت هند برای اولین بار تایید کرد اجساد مبتلایان COVID-19در تعدادی از رودخانه های این کشور انداخته شده بود. نگرانی از افزایش هزینه های تدفین و ناتوانی اقشار ضعیف در هند باعث شد تا برخی از آنها که در مناطق دورافتاده و  روستایی ساکن هستند مجبور به رها کردن اجساد بستگان خود در رودخانه ها شوند.

گفتنی است در روزهای گذشته افزایش ابتلا به یک عفونت قارچی نادر در کسانی که از عفونت کرونا بهبود یافته‌اند یا رو به بهبود هستند بر نگرانی‌ها در این کشور افزوده است.

نارندار مودی، نخست وزیر هند و مقام‌های دولتی این کشور با انتقادهای شدیدی از سوی شهروندان این کشور مبنی بر ناتوانی در مهار این وایرس، روبه رو استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала