Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نقاط ضعف‌وقوت کومان در بارسلونا

© AP Photo / Joan MonfortBarcelona's head coach Ronald Koeman gives instruction inside the box team area during the Spanish La Liga soccer match between FC Barcelona and Real Sociedad at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Wednesday, Dec. 16, 2020.
Barcelona's head coach Ronald Koeman gives instruction inside the box team area during the Spanish La Liga soccer match between FC Barcelona and Real Sociedad at the Camp Nou stadium in Barcelona, Spain, Wednesday, Dec. 16, 2020. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
رونالد کومان در بارسلونا فصل پُر فراز و نشیبی داشت و از سه جام ممکن تنها یک جام را به ویترین افتخارات بلوگرانا اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رونالد کومان سرمربی هالندی بارسلونا، اگرچه کارهای مثبتی مانند قهرمانی در رقابت‌های کوپا دل‌ری داشت، اما خواسته‌ها در نیوکمپ به حدی است که ممکن است باعث شود او تابستان کار خود را از دست دهد، به خصوص پس از اینکه رییس باشگاه خوان لاپورتا قول تغییرات گسترده را در این باشگاه داد.

Ronald Koeman, entrenador de la selección holandesa (foto de archivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
مارکا گزینه جانشینی کومان را مشخص کرد

در این گزارش مروری به نکات ضعف و قوت کومان خواهیم انداخت تا قضاوت در مورد این سرمربی هالندی راحت‌تر شود.

نقاط قوت:

کسب جام پس از یک فصل ناکامی

بارسلونا در این فصل موفق به فتح جام حذفی شد تا یک فصل ناکام دیگر را سپری نکند و بار دیگر بدون جام نماند. بدون شک این بزرگترین دستاورد کومان در این فصل بود.

درخشش پدری

کومان در این فصل به بازیکنان جوان اعتماد زیادی نشان داد که در این میان پدری جوان خودش را در ترکیب ثابت بارسلونا ثابت کرد و پاسخ اعتماد سرمربی را به بهترین صورت ممکن داد.

استفاده از چند سیستم

بارسلونا در گذشته فقط از یک سیستم 3-3-4 استفاده می‌کرد و سیستمی دیگری در این تیم رایج نبود، اما کومان از چند سیستم استفاده کرد و بارسا در بسیاری از بازی‌ها با سیستم 4-3-3 ، 4-4-2 یا 3-5-2 بازی کرد.

جذب دست

به خدمت گرفتن سرجینیو دست مدافع آمریکایی از باشگاه آژاکس با مبلغ مناسب یکی دیگر از کارهای مثبت کومان بود که در این فصل انجام داد و این مدافع بخوبی در ترکیب بارسلونا جا باز کرد و یکی از بازیکنان اصلی کاتالان‌ها بود.

اعتماد به آکادمی

ایلیکس موریبا، اسکار مینگوئزا و رونالد آراوخو به لطف اعتماد کومان فصل بسیار خوبی را تجربه کردند و پس از مدت‌ها در بارسا مربی‌ای روی کار آمد که به آکادمی باور داشت و چند ستاره جوان را به تیم اصلی ارتقأ داد.

نتیجه گرفتن از دمبله

کومان از زمان ورود به فکر گرفتن بهترین نتیجه را از عثمان دمبله بود و در این راستا، به موفقیت خیره کننده‌ای دست یافته است و این بازیکن فرانسوی از حضور خود در بلوگرانا لذت می برد.

بهترین فرم دی‌یونگ

پس از یک فصل ناامیدکننده در اولین فصل حضور در نیوکمپ، فشار بر روی فرانکی دی‌یونگ افزایش یافت اما کومان این بازیکن را به وضعیت گذشته‌اش باز گرداند و او از یک فصل باشکوه لذت برد و خود را به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان بارسلونا معرفی کرد.

نقاط منفی:

فیلتر کردن تیم

پس از معرفی کومان به عنوان مربی بارسا، این مرد هالندی تصمیم به فروش برخی بازیکنان از جمله راکیتیچ، ویدال، سوارز گرفت که در دراز مدت ثابت شد که فروش برخی از بازیکنان اشتباه بود.

عدم اعتماد به ریکی پویگ

پویک پوتانسیل بالایی از خودش در اکادمی نشان داده و همین موضوع سبب شده تا مدیران بارسا اصلا به فکر فروش او نباشند، اما کومان از او استفاده نکرد و در پایان فصل مشخص شد که این تصمیم اشتباه بوده است.

فاجعۀ دیگر در لیگ قهرمانان اروپا

رقابت‌های لیگ قهرمانان بار دیگر برای بارسلونا وحشتناک بود، زیرا آنها در مرحله یک هشتم نهایی به پاربسن‌جرمن سنگین باختند تا ناکامی بارسا در این رقابت 6 ساله شود.

عدم کسب نتیجه برابر تیم‌های بزرگ

کومان در برابر تیم‌های بزرگ نظیر رئال مادرید، یوونتوس، اتلتیکومادرید نتایج مطلوب کسب نکرد و در تمامی دیدارها ناکام مطلق بود.

ضعیف ظاهر شدن برابر تیم‌های کوچک

بارسا در برخی بازی‌های برابر تیم‌ها کوچک نیز بسیار ضعیف کرد و عملکرد این تیم افتضاح بود. به گونه مثال این تیم برابر گرانادا و سلتاویگو بسیار بد شکست خورد و سبب شد تا این تیم از قهرمانی لالیگا دور شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала