لاوروف: روسیه برای هرگونه وقایع در افغانستان آماده است

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید ماههای آینده می تواند برای افغانستان سرنوشت ساز باشد، انتظار افزایش فعالیت های نظامی می رود و روسیه برای هر گونه وقایع آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه "آرگومینتی ای فاکتی" که روز دوشنبه (24 مه) منتشر شد اظهار داشت که روسیه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آماده هرگونه پیشرفت اوضاع در این کشور است.

لاوروف: روسیه آماده عرضه تجهیزات نظامی بیشتر به افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
لاوروف: روسیه آماده است تجهیزات نظامی بیشتر به افغانستان عرضه کند

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوال در مورد احتمال گرفتن قدرت در افغانستان از سوی طالبان پس از خروج نیرو های آمریکایی و اینکه در صورت چنین اتفاق آیا خطری متوجه روسیه خواهد بود یا خیر گفت: "ما برای هرگونه تحولات و وقایع پس از خروج خارجی ها از افغانستان آمادگی های لازم را داریم".

لاوروف گفت، به همین منظور، روسیه با سایر کشورها به طور فعالانه در ترویج روند صلح و آشتی ملی دراین کشور  کار می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: "ماه ها آینده احتمالا تعیین کننده است. بر اساس نشانه ها و پیش بینی ها، (در افغانستان) تشدید دوباره فعالیت های نظامی فصلی پیش رو است. خیلی چیزها به آمادگی طرف های درگیر در افغانستان برای گفت و گوی سازنده و توافق در مورد مسائل مهم مربوط به ساختار اینده این کشور بستگی دارد."

به گفته لاوروف، ترس در مورد به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در درجه اول توسط ناظران غربی ابراز می شود. وی تأكید كرد: "با این حال ، اولاً ، طالبان خود اعلام می كنند كه چنین مقاصدی ندارند و ثانیا ، نیروهای سیاسی افغانستان نیز بدیهی است که از به قدرت رسیدن طالبان با زور حمایت نخواهند كرد".

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که  روسیه در آینده نزدیک در نظر دارد در چوکات "نشست فرمت مسکو" که شامل همه کشور ها از جمله ایالات متحده می‌شود؛ فعالیت را در امر مساعدت به برقراری صلح و روند آشتی ملی در افغانستان ادامه دهد.

گفتنی است نظامیان آمریکا قرار است تا روز 11 سپتامبر سال جاری که مصادف با بیستمین سالگرد حملات سال 2001 به برج های دوقلوی نیویورک و پنتاگون است؛  خاک افغانستان را ترک کنند.

 هم‌زمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خشونت‌ها در کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت نگرانی‌هایی را در داخل و خارج از افغانستان بوجود آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала