تأکید مجدد ناتو برای ادامه کمک‌های مالی به نیروهای امنیتی افغان

© @https://twitter.com/TOLOnewsتأکید مجدد ناتو برای ادامه کمک‌های مالی به نیروهای امنیتی افغان
تأکید مجدد ناتو برای ادامه کمک‌های مالی به نیروهای امنیتی افغان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
دبیر کل ناتو بار دیگر بر ادامه کمک مالی و حمایت از نیرو های امنیتی افغانستان تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" در دیدار با کایا کالاس، نخست‎‌وزیر استونیا درباره خروج سربازان این سازمان از افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح گفت‌وگو کرده است.

استقبال وزارت امور خارجه افغانستان از ادامه پشتیبانی ناتو پس از بیرون شدن نیروهای خارجی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
استقبال وزارت امور خارجه افغانستان از ادامه پشتیبانی ناتو پس از بیرون شدن نیروهای خارجی

دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه، چهارم جوزا، میزبان کایا کالاس، نخست‎‌وزیر استونیا در مقر این سازمان بود. او در یک نشست خبری مشترک با کایا کالاس گفت که خروج منظم و هم‌آهنگ نیروهای این سازمان از افغانستان ادامه دارد و اما ناتو به همکاری‌هایش با افغانستان ادامه خواهد داد.

دبیر کل ناتو در این دیدار تاکید کرده است که ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج سربازان خود ادامه می‌دهد.

استولتنبرک هم‌چنان گفته است که سازمان ناتو به مردم افغانستان و تأمین صلح در این کشور کمک خواهد کرد.

به گفته دبیر کل ناتو ، این سازمان پس از خروج از افغانستان به تمویل و آموزش نیروهای امنیتی افغان خواهد پرداخت و برای آن‌ها کمک مالی را فراهم می‌کند.

ینس استولتنبرگ در سی‌ویکم ثور، در دیدار با امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، در پاریس اعلام کرده بود که در سه محور به همکاری‌های خود پس از خروج نیروهای ناتو با افغانستان ادامه می‌دهد.

این سه محور شامل ماموریت مشورت‌دهی و حمایت مالی مستمر از نیروهای افغان، فراهم‌سازی آموزش نیروهای ویژه در خارج از افغانستان و تامین بودجه حمایت از عملکرد میدان هوایی کابل می‌شود. دولت افغانستان از این برنامه ناتو حمایت کرده است. ناتو پیش از این تعهد کرده است که تا سال 2024 کمک به نیروهای امنیتی افغانستان را ادامه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала