خواست مردم در یازدهمین روز اعتراضات/ والی فاریاب از تیم ثبات و همگرایی باشد

© https://twitter.com فاریاب: مسئولان واحدهای اداری محلی باید انتخابی شوند
 فاریاب: مسئولان واحدهای اداری محلی باید انتخابی شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
همزمان با برکناری داوود لغمانی والی تعیین شده از سوی حکومت، تظاهرات مردم در میمنه علیه حکومت وارد یازدهمین روز خود گردیده و معترضین می‌گویند؛ تا زمانی که والی فاریاب از تیم ثبات و همگرایی تعیین نگردد، به تظاهرات‌شان ادامه می‌دهند.

با وجودی که اداره مستقل ارگان‌های محلی برای ولایت فاریاب سرپرست تعیین کرده است، با آن‌هم اعتراضات باشنده‌گان فاریاب که علیه تعیین محمدداوود لغمانی به عنوان والی این ولایت شکل گرفته بود، پایان نیافته است.

یک عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید که محمدداوود لغمانی روز سه‌شنبه، چهارم جوزا، در یازدهمین روز اعتراضات از فاریاب به کابل برگشته است.

والی لوا نشین به کابل برگشت.

بشیر احمد قاصانی در فیسبوک گفته است، داوود لغمانی در جریان ده روز حضور در فاریاب حتا موفق به برگزاری یک جلسه اداری نشد و در پای هیچ سندی امضا نکرده است.

احسان الله قوانچ، رییس جوانان حزب جنبش فاریاب می‌گوید، تظاهرات مردم ادامه دارد، خیمه‌های تحصن برپا است و این تظاهرات تا تعیین والی مطابق خواست مردم ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد که طبق توافق با دولت والی فاریاب باید از تیم ثبات و همگرایی باشد و در غیر آن برای مردم قابل قبول نخواهد بود.

به گفته‌ی قوانچ، دولت با تعیین عبدالمقیم راسخ، معاون مالی و اداری ولایت فاریاب به‌عنوان سرپرست امور این ولایت، به دنبال عوام فریبی است و مردم این تعیینات را نمی‌پذیرند.

‌رییس جوانان حزب جنبش افزود که عبدالمقیم راسخ رو به تقاعد است، می‌تواند منحیث معاون ولایت به کارش ادامه دهد اما فرد رو به تقاعد، منحیث والی فاریاب نمی‌تواند تعیین شود.

محمد نسیم مرید کابر دیگر فیسبوک ګفته است: ین پیروزی برای همه مردم مبارک باشد
 

اداره مستقل ارگان‌های محل دوشنبه‌شب، سوم جوزا، اعلام کرد عبدالمقیم راسخ، معاون مالی اداری ولایت فاریاب، به خاطر حل مشکلات و خواست مردم این ولایت، برای سرپرستی امور ولایت توظیف شده است.

اداره مستقل ارگان‌های محلی درباره تعیین والی جدید برای فاریاب تاکنون چیزی نگفته است.

محمدداوود لغمانی در سوم ثور به جای نقیب‌الله فایق والی فاریاب تعیین شد. حزب جنبش به رهبری مارشال عبدالرشید دوستم و شماری از باشنده‌گان فاریاب از همان زمان نسبت به این تقرری اعتراض کردند.

این در حالی است که روز گذشته عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفته بود که معترضین فهرستی از کادرهای شایسته‌ی این ولایت را به منظور پیشنهاد به ریاست‌جمهوری به مارشال دوستم سپرده است. 

شاه حسین مرتضوی نگاشته است از وضعیت بازی «باخت - باخت » بیرون شدیم!

حکومت هنوز در مورد تعیین والی جدید فاریاب چیزی نگفته است.

اعتراضات پس از آن گسترده شد که در 25 ماه ثور برنامه معرفی داوود لغمانی اعلام شد. معترضان در همین روز مانع نشست هواپیمای حامل او شدند، اما لغمانی دو روز بعد در لوای اول قول اردوی 209 شاهین به کارش آغاز کرد. از 25 ثور به این سو شماری از باشنده‌گان فاریاب اطراف مقام ولایت چادر زدند و دروازه‌های برخی ادارات دولتی را بسته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала