سازمان ملل در افغانستان می‌ مانند

© AP Photo / Musadeq Sadeq سازمان ملل در افغانستان می‌ مانند
 سازمان ملل در افغانستان می‌ مانند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد و شماری از سازمان‌های غیردولتی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه در افغانستان می مانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سازمان ملل متحد و شماری از سازمان‌های غیردولتی در یک اعلامیه‌ی مشترک گفته‌اند که برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به میلیون‌ها فرد نیازمند در افغانستان، به حضورشان در این کشور ادامه می‌دهند.

در این اعلامیه‌ی مشترک آمده است که ادامه‌ی درگیری‌ها، نبود مصونیت غذایی و تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا شمار افراد نیازمند در افغانستان را از ۹.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۴ میلیون نفر در ۲۰۲۱ میلادی افزایش داده است.

در این اعلامیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه‌ی خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان در افغانستان، همچنین گفته شده است که در یک سال گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به‌دلیل درگیری‌ها در سراسر افغانستان از مکان‌های اصلی زندگی‌شان بی‌جا شده‌اند.

انفجار خونین لوگر؛ سازمان ملل با دولت افغانستان همدردی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
انفجار خونین لوگر؛ سازمان ملل با دولت افغانستان همدردی کرد

با این حال، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های غیردولتی که شمارشان در این اعلامیه حدود ۱۶۵ سازمان ذکر شده است، گفته‌اند که در جریان سال گذشته به کارشان ادامه داده و توانسته‌اند به حدود ۱۲ میلیون فرد نیازمند رسیدگی کنند.

به‌گفته‌ی این سازمان‌ها، بودجه‌ی کم و چالش‌های عملیاتی نتوانسته مانع فعالیت آنها شود و با وجود این چالش‌ها در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۳.۷ میلیون نفر کمک‌رسانی کرده‌اند.

این سازمان‌ها در اعلامیه‌ی مشترک‌شان گفته‌اند که در سال جاری به ۱.۳ میلیارد دالر برای کمک به ۱۵.۷ میلیون نفر نیازمند، ضرورت دارند، اما تا کنون تنها ۱۳ درصد این بودجه (۱۶۶.۸ میلیون دالر) را دریافت کرده‌اند.

آنها از جامعه جهانی و کشورهای کمک‌کننده خواسته‌اند تا هرچه زودتر بودجه‌ی کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان را آزاد و آن‌را افزایش دهند.

در اعلامیه از طرف‌های درگیر در جنگ نیز خواسته شده است که از غیرنظامیان، افراد مددرسان و مکان‌های غیرنظامی از جمله مکاتب و شفاخانه‌ها حفاظت کنند تا کمک‌های لازم به افراد نیازمند در مناطقی که از همه‌گیری کرونا، نبود مصونیت غذایی، درگیری و خشک‌سالی آسیب دیده‌اند، فراهم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала