عبدالله: طالبان دیگر بهانه‌ای برای ادامه جنگ ندارند

© https://www.facebook.com/AFGHANCE عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد
 عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با برخی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان، گفت که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دیگر طالبان بهانه ای برای ادامه جنگ ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز (سه‌شنبه، 4 جوزا) با شماری از اعضای مذاکره کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار؛ اعضای هیأت مذاکره کننده در مورد آخرین پیشرفت‌ها و تحولات نشست دوحه گزارش دادند و از ادامه‌ی گفت‌وگوها طی روزهای آینده سخن گفتند. 

عبدالله در گفت و گو با واشنگتن پست: طالبان توانایی تصرف افغانستان از راه نظامی را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
عبدالله در گفت و گو با واشنگتن پست: طالبان توانایی تصرف افغانستان از راه نظامی را ندارد

آنان یک‌جانبه‌گرایی و بهانه‌جویی طالبان را مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات عنوان کردند و افزودند که این گروه تمایلی به رسیدن به توافق صلح نشان نمی‌دهند.

اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان می گویند که طالبان حاضر نمی‌شوند روی موارد اختلافی بحث کنند، بلکه از میز مذاکره فرار می‌کنند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این دیدار گفت که آنان از کثرت و تنوع مردم افغانستان به خوبی نمایندگی کرده و اراده مردم افغانستان را برای پایان جنگ و رسیدن صلح پایدار به اثبات رسانیده‌اند.

او افزود: برای گفت‌وگوهای صلح اجماع داخلی شکل گرفته و همزمان بسیج‌ مردمی در حمایت از نظام و دستاوردهای دو دهه اخیر وجود دارد. 

عبدالله گفت که جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه طرفدار تحقق صلح پایدار در افغانستان هستند. با خروج قوای خارجی از کشور بهانه‌ای برای ادامه جنگ به تحریک طالبان باقی نمانده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در دو ماه اخیر حملات طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی در برخی از ولایت ها افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала