Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اقدامات انظباطی یوفا علیه سه باشگاهی شورشی سوپرلیگ

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
یوفا به دلیل ایجاد سوپرلیگ اروپا، پرونده انضباطی را علیه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا اعلام کرد که پرونده‌های انضباطی علیه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس به دلیل حضور آنها در سوپرلیگ از بین رفته اروپا آغاز شده است.

این سه تیم تنها 12 تیم جدا شده اصلی بودند که متعاقباً از این رقابت انصراف ندادند و بر تعهد خود به این بازی‌ها تأکید کردند.

در بیانیه یوفا آمده است: 'به دنبال تحقیق توسط بازرسان اخلاقی و انتظامی یوفا در رابطه با پروژه موسوم به "سوپرلیگ"، پرونده‌های انضباطی علیه رئال مادرید ، بارسلونا و یوونتوس به دلیل نقض احتمالی چارچوب حقوقی یوفا آغاز شده است.'

هیئت حاکمه اروپا از دو هفته پیش تحقیقات انضباطی درباره این سه باشگاه را آغاز کرده بود.

9 باشگاه دیگر - "شش بزرگ" لیگ برتر منچسترسیتی، منچستر یونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام و همچنین آث میلان، اینترمیلان و اتلتیکو مادرید - به مسابقات ملی و بین المللی موجود متعهد هستند، تهدید به جریمه‌های سنگین و اخراج در صورتی بود که آنها علاقه خود را به پروژه جدایی تجدید کنند.

آنها توافق کردند که 15 میلیون یورو (کمی بیش از 13 میلیون پوند) کمک خیرخواهانه به سود فوتبال کودکان و پایه در سراسر اروپا انجام دهند.

آنها همچنین توافق کردند که پنج درصد از درآمد رقابت‌های یوفا برای یک فصل و پول برای توزیع مجدد حفظ شود.

اما رئال، بارسلونا و یوونتوس نه تنها از آنها پیروی نکردند، بلکه بیانیه مشترکی را منتشر نمودند که در کنار رقابت احتمالی و جایگاه قانونی آن ایستاده است.

این اقدام یوفا احتمال تحریم این سه باشگاه را افزایش می‌دهد، برخی گزارش‌ها حاکی از اخراج آنها از مسابقات یوفا مانند لیگ قهرمانان برای مدت دو سال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала