Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ضد حمله رهبران سوپرلیگ بر علیه یوفا

© AFP 2023 / DENIS CHARLETМяч UEFA
Мяч UEFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
سران باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس قصد دارند الگوی پیشنهادی خود را تغییر دهند و از یک لیگ "بسته" فرار نمایند.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا با اقدامی که در راستای تحریم احتمالی رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس به دلیل عدم انصراف از سوپرلیگ صورت گرفته، شرط خطرناکی گذاشته است. الکساندر چفرین می‌خواهد مجازاتش را با حرکتی مشخص کند که به اساس آن چارچوبی تحریمی برای سه باشگاه در نظر گرفته خواهد شد اما آنها می‌دانند که اگر پرونده را به حد نهایی برسانند، می‌تواند عواقبی داشته باشد. و دادگاه اروپا معتقد است که ممکن انحصار در بالاترین اُرگان فوتبال قاره وجود داشته باشد.

خبرهایی در امور حقوقی در دنیای فوتبال از آزمایشی صحبت می‌کند که باید با توافق به پایان برسد. هیچ راه حل دیگری وجود ندارد، اما چفرین  واضح ساخته که این درک احتمالی مستلزم جدایی است که تیم‌ها در نظر ندارند. سران سه باشگاه یاد شده می‌دانند الگویی که آنها پیشنهاد می‌دهند باید تغییر کند و سوپرلیگ باید با ذهنیت فوتبال اروپا سازگار شود و به همین ترتیب از یک لیگ بسته دور شود. آنها آن را قبول دارند و در حال حاضر این یکی از اهداف آنها است. آنان در تلاش متقاعد ساختن هستند و این استدلالی‌ست که آنها می‌خواهند نیاز به اصلاح آنچه تاکنون گفته شده را بیان کنند.

مشکلی که اکنون مشاهده می‌کنند این است که گفتگویی که جیانی اینفانتینورئیس فیفا جمعه گذشته مطرح کرد، با چفرین و بیشتر تحت یوغ تهدید به مجازاتی که می‌تواند با حذف از رقابت پایان یابد، غیر ممکن نیست.

Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
اقدامات انظباطی یوفا علیه سه باشگاهی شورشی سوپرلیگ

اوقات بسیار عادلانه

یوفا بعدازظهر سه شنبه به آنچه از دو هفته پیش آغاز شده بود، یعنی گشودن پرونده تحریم پس از عبور از بازرسی که دلایل باز کردن آن را پیدا کرد، شکل داد. از این لحظه، مهلت مقرراتی که کلیه مراحل قانونی از طریق ورزش با خود به همراه دارند باز می‌شود و این امر منجر به شرایط بسیار مناسبی برای مجازات احتمالی برای فصل بعدی می‌شود.

اولین نکته این است که تیم‌های درگیر ادعاهای خود را به پرونده مفتوح ارسال می‌کنند، پس از آن اولین مجازات کمیته انضباطی یوفا وارد می‌شود که به دنبال آن ادعاهای جدید و عبور از کمیته استیناف انجام می‌یابد. با وجود فوریتی که یوفا موضوع را به آن ارسال می‌کند، این کار دو روز طول نمی‌کشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала