ارگ به‌زودی نامزد وزیران جدید به مجلس نمایندگان معرفی می‌کند

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکارگ به‌زودی نامزد وزیران جدید به مجلس نمایندگان معرفی می‌کند
ارگ به‌زودی نامزد وزیران جدید به مجلس نمایندگان معرفی می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که در یک «فرصت مناسب» نامزدوزیران جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌کند.

محمد امیری، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (چهارشنبه، ۵ جوزا) در یک کلیپ ویدیویی گفته است که حکومت به اصل تفکیک قوا و تمام صلاحیت‌های شورای ملی احترام دارد.

 ارگ: ترکیب اعضای شورای عالی دولت به ‌زودی اعلام می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
ارگ: ترکیب اعضای شورای عالی دولت به ‌زودی اعلام می شود

این درحالی است که در حال حاضر وزارت‌های صحت عامه، امور داخله، امور زنان، معارف، اطلاعات و فرهنگ، مالیه و انکشاف دهات از سوی سرپرستان اداره می‌شود.

افزون بر این، بانک مرکزی افغانستان و دادستانی کل این کشور را نیز سرپرستان اداره می‌کند و نامزدان اداره سره میاشت برخی از اعضای دادگاه عالی نیز تا کنون برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی نشده‌اند.
از ماه قوس سال گذشته که نمایندگان مجلس به برخی از نامزدوزیران رأی اعتماد ندادند، این مجلس بارها از حکومت خواسته است که نامزدوزیران تازه را برای گرفتن رأی اعتماد به این مجلس معرفی کند، اما حکومت تا کنون به این خواست تمکین نکرده است.
در آخرین مورد، شماری از نمایندگان مجلس در نشست عمومی امروز از ادامه‌ی کار سرپرست وزیران انتقاد کرده و گفتند تا زمانی که حکومت نامزدوزیران تازه را برای گرفتن رأی اعتماد معرفی نکند، نباید هیچ یک از قوانین از سوی این مجلس پاس شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала