سرابی: برخی اعضای هیأت مذاکره کننده برای گفتگو با طالبان به‌ زودی به دوحه می‌روند

© Photo / کسراحبیبه سرابی جایزه صلح سازمان ملل شد
حبیبه سرابی جایزه صلح سازمان ملل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
برخی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت برای گفت‌وگو با طالبان به زودی رهسپار دوحه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت قرار است در آینده نزدیک کابل را به مقصد دوحه، پایتخت قطر ترک کنند.

حبیبه سرابی، عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت به روزنامه ۸صبح گفت که شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت در روزهای آینده برای مذاکره با طالبان به دوحه ‌می‌روند.

   آمادگی طالبان به از سرگیری گفتگوهای بین الافغانی در دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
آمادگی طالبان به از سرگیری گفتگوها در دوحه

بانو سرابی زمان دقیق سفر هیأت مذاکره‌کننده دولت را مشخص نکرد، اما گفت که احتمال شروع مذاکرات با هیأت طالبان در روزهای آینده متصور است.

این عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت هرچند می‌گوید که مذاکرات در دوحه متوقف نشده است، اما تصریح می‌کند که مذاکرات جدی و معناداری نیز در تمام این مدت شکل نگرفته است.

حبیبه سرابی می‌گوید که گفته شده است، اعضای هیأت مذاکره‌کننده طالبان نیز به دوحه برگشته‌اند.

بانو سرابی افزود که اعضای تیم تماس هیأت مذاکره‌کننده دولت در دوحه حضور دارند و تماس‌ها جریان دارد.

شماری از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت روز سه‌شنبه، چهارم جوزا، با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کردند. در این دیدار هیأت گزارش مذاکرات در دوحه را با وی در میان گذاشتند و از مذاکرات با طالبان در روزهای آینده خبر دادند.

طبق آن‌چه سپیدار اعلام کرد، هیأت مذاکره‌کننده دولت به ریاست شورای عالی مصالحه ملی گزارش داده است که طالبان حاضر به مذاکرات جدی روی موارد اختلافی نیستند و از «میز مذاکره‌ فرار می‌کنند».

دور اول مذاکرات بین‌الافغانی در ۲۲ ماه سنبله سال گذشته آغاز شد و برای سه ماه ادامه یافت. در این دور تنها پیش‌رفتی که در مذاکرات حاصل شد، توافق روی طرزالعمل بود. دور دوم در شانزدهم جدی سال گذشته آغاز شد، اما چنان‌که گفته شده است مذاکرات جدی بین دو طرف شکل نگرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала