مرحله اول تطبیق واکسین کرونا در افغانستان به پایان رسید

© Sputnik / T. Azimمرحله اول تطبیق واکسین کرونا در افغانستان به پایان رسید
مرحله اول تطبیق واکسین کرونا در افغانستان به پایان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2021
عضو شوید
در اوضاعی‌که موج سوم ویروس کرونا در کشور در حال اوج‌گیری است، وزارت صحت‌عامه از پایان مرحله نخست تطبیق واکسین کرونا به شهروندان خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که بیش از سه‌صد هزار دوز واکسین کرونا تنها برای کسانی باقی مانده‌است که نخستین دوز این واکسین را گرفته‌اند؛ اما او می‌افزاید که به‌زودی چین به افغانستان بسته‌های جدید واکسین کرونا را کمک خواهد کرد.

چین به افغانستان ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
چین به افغانستان ۷۰۰ هزار دوز واکسین کرونا کمک می‌کند

دستگیر نظری، سخن‌گوی وزارت صحت‌عامه در این‌باره بیان داشت: «هفت‌صد هزار دوز واکسین از کشور چین به افغانستان می‌آید که با رسیدنش ما دوباره تطبیق دور اول واکسین را شروع خواهیم کرد».

در همین حال پزشکان در شفاخانه افغان-جاپان می‌گویند که در یک شبانه روز گذشته حدود یک صد و پنجاه بیمار کووید-19 به این شفاخانه آمده‌اند و شمار بیماران بیشتر از ظرفیت این شفاخانه است.

زلمی رشتین، رییس شفاخانه افغان-جاپان گفت: «در مقایسه با دو هفته گذشته آمار دو برابر شده در تمام افغانستان و در شفاخانه ما هم بیماران دو برابر شده‌است».

سباوون که بیشتر از یک هفته می‌‎شود در شفاخانه-افغان جاپان بستری است، گمان می‌برد که پس از رفتن با دوستانش به مهمانی به کووید-19 مبتلا شده‌است: «با دوستان شاید جایی میله رفته باشم گرفته‌است؛ درست نمی‌دانم اما مریض استم.»

در بیشتر بخش‌های شفاخانه افغان-جاپان به‌علت افزایش بیماران کوید-19 در چند روز گذشته بسترهای اضافی گذاشته‌اند و حتا در صحن این شفاخانه نیز برای مراقبت از بیماران، بسترها و بالون‌های آکسیجن آماده شده‌اند.

الیاس مشعل، پزشک در این شفاخانه اظهار داشت: «کرونا در حال اوج گرفتن است در افغانستان و شکل سومش یعنی جهش یافته‌اش که گفته می‌شود از هند است افزایش پیدا کرده‌است».

بربیناد آمارهایی‌که وزارت صحت نشر کرده‌است، در چند روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کووید نزده در افغانستان به‌گونۀ فزاینده‌یی افزایش یافته‌است.

در یک شبانه‌روز گذشته، 623 تن به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیشترین مبتلایان به کابل و کندهار بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала