دانشمندان ارتباط میان واکسین آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustrationدانشمندان ارتباط میان واکسین آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند
دانشمندان ارتباط میان واکسین آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
گروهی از دانشمندان دانشگاه گوته فرانکفورت ارتباط میان واکسین‌های ضدکرونا آسترازنکا و جانسون اند جانسون و تشکیل لختگی‌های خود را پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته پروفسور رولف مارشالک، ترومبوز با ناقلین آدنو ویروس همراه است که هر دو واکسین از آن برای انتقال پروئتین سنبله ویروس به انسان استفاده می‌کنند. به گفته وی، پروتئین سنبله به مایع سیتوزولی یک سلول هدایت نمی‌شود (این جایی است که ویروس کرونا معمولاً پروتیئن تولید می‌کند) به هسته (ساختار سلول) می قرار می‌گیرد. پس از آن، قسمت هایی از پروتئین سنبله شکافته شده و جهش هایی ایجاد می‌کند که نمی توانند به غشای سلول متصل و باعث ایمن سازی شوند. در عوض ، نسخه های جهش یافته این پروتئین باعث تشکیل لخته‌های خون در حدود یک از هزار نفر می‌شود.

پیش از این یک گزارش شرکت داروسازی سویدن-بریتانیایی آسترازنکا به دست رسانه‌ها قرار گرفته بود که در آن تعداد مرگ و میرها پس از استفاده از واکسین فایزر در شش کشور اروپایی به‌طور قابل توجهی بیشتر از واکسین آسترازنکا گزارش شده بود.

تاکنون تعداد زیادی از کشورهای اروپایی به دلیل شناسایی مورد ترومبوز (لختگی خون) در بیماران پس از تزریق واکسین کرونای آسترازنکا، روند واکسیناسیون را به تعلیق و یا هم استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده اند. با این حال، سازندگان واکسین بر ایمنی بودن آن اصرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала