Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

واکنش جالب انوش دستگیر به پست حمایتی فرهاد دریا

انوش دستگیر - فرها دریا
انوش دستگیر - فرها دریا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
انوش دستگیر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان به انتشار پست حمایتی فرهاد دریا در خصوص تیم ملی، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته تیم ملی فوتبال افغانستان در یک دیدار تدارکاتی با حساب 3 بر 2 از سد اندونزی گذشت تا با کسب این برد روحیه بخش خود را برای دیدارهای رسمی در ادامه انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا آماده کند.

این پیروزی که هر چند در یک دیدار تدارکاتی به ثمر رسیده است، واکنش های مثبت زیادی در صفحات اجتماعی داشته است.

فرهاد دریا آوازخوان نام دار کشور که این روزها بیشتر برای اظهار نظر در خصوص فوتبال در صفحه فیس بوکش دنبال میشود، شب گذشته پس از پیروزی تیم ملی برابر اندونزی نوشت:

توپ‌های وطنی

گول‌های عشقی

پیروزی کلنگی تیم "شیران خراسان" افغانستان در برابر تیم ملی اندونیزیا را برای هموطنان کلنگی خود تبریک می‌گویم. تا زندگی باشد، شیربچه‌های وطن از هر میدان سرفراز بدرآیند و افتخار بیافرینند.

ما ثابت کرده‌ایم که ملت فوتبالی استیم. زن، مرد، پیر، جوان و کودک ما این ورزش زیبا را دوست می‌دارند. در مکتب، روی جاده، در کوچه و پس‌کوچه‌، در روستاهای سرسبز و زمردین افغانستان، کودکان را گروه گروه می‌بینیم که با توپ های پلاستیکی و تکه‌ای و کاغذی فوتبال بازی می‌کنند.

زمانی که افغانستان صاحب تیم ملی فوتبال شد، یگان همسایه - از جمله همسایه‌ی همزبان ما "ایران" - که امروز حرف اول را در فوتبال آسیا می‌زنند، در آن زمان تیم ملی نداشتند. اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ما بود، و ما با نتیجه‌‌ی یک بر صفر، آن‌هم بر زمین خود شان، برنده شدیم. دومین بازی شان نیز در افغانستان بود، که در آن هم برنده شدیم؛ ارچند رسانه‌های وقت ایران، بازی را مساوی اعلان کرده بود.

با چنین گذشته‌ی درخشان، تیم ملی ما باید یکی از مُهره‌های اصلی فوتبال در آسیا می‌بود. این که چه بلای دامن‌گیر فوتبال و فوتبال‌بازان ما شده‌است، برای‌تان با تفصیل خواهم نوشت. امروز فقط این پیروزی و بهروزی شیرین را با هم جشن می‌گیریم.

وقتی با اینهمه بی‌مهری، مشکلات، نبود امکانات و هزار و یک جنجال و حاشیه‌، باز هم تیم ملی ما افتخار می‌آفریند، با شور و شعف تمام از واشنگتن تا کابل فریاد می‌زنم که:

چشمای وطنی تانه صدقه!

خالصانه

فرهاد دریا

از سویی انوش دستگیر سرمربی تیم ملی نیز پس از انتشار پست فرهاد دریا نیز با اشتراک گذاری پست دریا برای نوشت:

دریای عزیز سلام

شما که دل تان هم مثل هنرتان دریاست، این بار نگاه ویژه ای به فوتبال افغانستان و تیم ملی عزیزمان داشتید.

بله شما درست میگویید، فوتبال تنها دل خوشی مردم ماست و عشق مردم رنج دیده کشورم به فوتبال و تیم ملی را با هیچ چیزی نمیتوان کتمان کرد.

ما به امید روزهای خوب فوتبال افغانستان آستین بالا زدیم تا به قول شما کهنه را زری کنیم.

به نگاه تان صدقه

با احترام انوش

تیم ملی فوتبال افغانستان که در اردوی امارات به سر میبرد، تمریناتش را تا تاریخ 30 می در این کشور ادامه خواهد داد و در تاریخ 29 می نیز برای برگزاری سه دیدار باقی مانده انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا روز 31 این ماه وارد قطر خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала