پل های آسمانی کهکشان ها را پیوند می دهد

© Photo / NASA Goddard Space Flight Centerکهکشان
کهکشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
هوش مصنوعی پل های مخفی بین کهکشان ها را کشف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گروپ متشکل از فیزیکدانان نجومی ایالات متحده و کوریایی جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه جدیدی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند. حافظه عمیق شبکه عصبی ساختارهای مرموز مانند نخ را کشف کرده است که کهکشان ها را مانند یک تار عنکبوت بهم پیوند می دهد.

Художественное представление о распределении темной материи вокруг млечного пути  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
راز پیدایش کهکشان راه شیری افشا شد

این مطالعه در مجله Astrophysical Journal منتشر شده و به طور خلاصه توسط Sci News پوشش داده شده است.

تیوری پذیرفته شده گویندگی از آن میکند که ماده تاریک 80 % تمام مواد موجود در جهان را تشکیل می دهد. گر چه برای چشم انسان قابل مشاهده نیست و با کمک تجهیزات موجود هنوز مستند نشده است، اما اعتقاد بر این است که این آن است که اسکلت سازه ای در مقیاس بزرگ به نام شبکه کیهانی را تشکیل می دهد.

دکتر دونگویی جونگ، نویسنده مقاله ، گفت: ماده و رسانه های گرم کهکشانی کشف آنها دشوار است.

فیزیکدانان نجوم در تحقیقات خود، با استفاده از ماشین خاص، رویکردی کاملاً جدید را در پیش گرفتند. آنها شبکه عصبی را برای ساخت مدلی بر اساس گزارشات موجوده در مورد توزیع و حرکت کهکشانها آموزش دادند. از برکت آن، هوش مصنوعی آموخته است که توزیع ماده تاریک را پیش بینی کند.

Древнее скопление галактик RXC J0032.1+1808 в созвездии Рыб - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2021
دانشمندان شاهد مرگ یک کهکشان شدند + عکس

برای آموزش شبکه عصبی، دانشمندان از مجموعه بزرگی از شبیه سازی کهکشان به نام Illustris-TNG استفاده کردند. علاوه بر این، کهکشان های شبیه سازی شده به طور خاص انتخاب گردیده اند، که از لحاظ خصوصیات با راه شیری قابل مقایسه هستند. این امر به تعیین دقیق خاصیت کهکشانی برای پیش بینی توزیع ماده تاریک کمک می کند.

دکتر جئونگ توضیح می دهد: "با داشتن برخی اطلاعات ، مدل می تواند خلا what موجود را براساس آنچه قبلاً مشاهده کرده پر کند." ما دریافتیم که حساب کردن حرکت کهکشان ها علاوه بر گزارشات توزیع آنها، کیفیت نقشه را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده به ما اجازه دیدن جزئیات جدید را داده است".

محققین سپس مدل خود را برای گزارشات واقعی کاتالوگ Cosmicflow-3 کهکشان ها اعمال کردند. در نتیجه، هر دو ساختار قابل مشاهده شناخته شده در جهان محلی و ساختارهای ناشناخته قبلی به طور مداوم بر روی نقشه نمایش داده می شدند.

به طور خاص، هوش مصنوعی ساختارهای ریسمان نسبتاً کوچک، کهکشان ها را به یکدیگر نشان می دهد. نویسندگان این اثر این پل ها را پل های بین کهکشان ها خوانده اند. البته اکنون آنها به مطالعه بیشتری نیاز دارند.

دکتر جئونگ می گوید: "داشتن نقشه محلی شبکه کیهانی، فصل جدیدی در تحقیقات کیهان شناسی را باز می کند" ، این پل های پنهان بین کهکشان ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала