Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تمدید وضعیت اضطراری در جاپان در آستانه المپیک توکیو

© REUTERS / Eugene Hoshiko/Pool Фигуры талисманов Летней Олимпиады в Токио Miraitowa и Someity во время мероприятие по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио
Фигуры талисманов Летней Олимпиады в Токио Miraitowa и Someity во время мероприятие по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
دولت جاپان آماده می‌شود تا وضعیت اضطراری بهداشتی بیشتری را در اکثر نقاط این کشور اعلام نماید.

به گزارش اسپوتنیک؛ 56 روز قبل از افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی توکیو 2020؛ دولت جاپان قصد دارد وضعیت اضطراری بهداشتی در بیشتر نقاط این کشور اعلام نماید.

در حالی‌که وضعیت سلامت در فرانسه رو به بهبود است، در بسیاری از کشورهای جهان که کوید 19 همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد و برگزاری مسابقات ورزشی را تهدید می‌کند.

با وجود نگرانی‌های مداوم در میان مردم، بر چنین وضعیتی  از سوی دولت اصرار می‌شود. طبق گزارش کانال تلویزیونی عمومی NHK، تمدید وضعیت اضطراری تا 20 جون باید توسط دولت در طول روز رسمی شود. به گفته مقامات، این تصمیم با هدف تحکیم بهبود وضعیت بهداشتی مشاهده شده در هفته‌های اخیر برای المپیک است.

نخست وزیر یوشیهیده سوگا روز پنجشنبه گفت: "اگرچه تعداد عفونت‌ها در توکیو و اوساکا (غرب) در حال کاهش است، اما وضعیت عمومی همچنان نامشخص است." وی افزود: "ما می‌خواهیم بهترین تلاش خود را بكنیم تا از وخامت بیشتر جلوگیری شود."

یاسوتوشی نیشیمورا وزیر مسئول مدیریت بحران بهداشت روز جمعه همچنین تأکید کرد: "سطح عمومی عفونت‌ها بسیار بالا است. در این شرایط ما معتقدیم که لازم است وضعیت اضطراری طولانی شود."

دولت جاپان به دلیل کُندی در برنامه واکسیناسیون و اصرار در حفظ بازی‌های المپیک (23 جولای تا 8 آگوست)، که با ورود ده‌ها هزار ورزشکار، مقام و روزنامه نگار از همه جا یک عامل خطر ایجاد می‌شود، مورد انتقاد قرار می گیرد. روز چهارشنبه روزنامه جاپانی "آساهی" شریک رسمی المپیک و دومین روزنامه ملی روزانه از نظر تیراژ، خواستار لغو این رویداد شد و آن را "تهدیدی برای سلامتی" توصیف کرد.

نظرسنجی‌های متعدد در ماه‌های اخیر مخالفت اکثریت مردم جاپان را با بازی‌های المپیک نشان داده است و برخی از رهبران شرکت‌های بزرگ در این کشور نیز مخالفت شان را ابراز کرده‌اند و انجمن‌های پزشکی جدید جاپان روز پنجشنبه صدای خود را به کنسرت ضد المپیک افزودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала