جامعه جهانی نباید اجازه دهد تا افغانستان بار دیگر به لانه‌ی تروریسم بدل شود

© Sputnik / Zakarya Safariجامعه جهانی نباید اجازه دهد تا افغانستان بار دیگر به لانه‌ی تروریسم بدل شود
جامعه جهانی نباید اجازه دهد تا افغانستان بار دیگر به لانه‌ی تروریسم بدل شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی می‌گوید جهان باید نگذارد که افغانستان بار دیگر به لانه‌ امن تروریسم بدل شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان صحبت‌هایش هنگام سخنرانی در مراسم دهمین سالیاد داوود داوود، فرمانده زون 303 پامیر در شمال افغانستان و شاه‌جهان نوری، فرمانده پولیس تخار، گفت که جهان باید نگذارد که افغانستان بار دیگر به لانه‌ امن تروریسم بدل شود.
آقای محقق خطاب به جامعه جهانی گفت که فریب کسانی را که نرم‌نرم سخن می‌گویند و اکنون چهره عوض کرده‌اند» نخورد. به گفته او، محاسبه جهان باید این باشد که افغانستان به لانه تروریسم بدل نشود.

مصاحبه اختصاصی با محقق؛ انتقام خون کودکان را در میدان جنگ می‌گیریم + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
مصاحبه اختصاصی با محقق؛ انتقام خون کودکان را در میدان جنگ می‌گیریم + ویدیو

مشاور رییس‌جمهور اشرف غنی افزود که شعار جنگ نمی‌دهند و برای صلح آمادگی دارند، اما بارها گفته است که طرف مقابل طالبان هیچ تمایلی به صلح ندارد. او تأکید کرد که هم برای صلح و هم برای جنگ آماگی دارند.
محقق افزود که تصمیم گرفته بود تا در افغانستان دموکراسی را نهادینه کند و در بیست سال گذشته در همین مسیر حرکت کرده است، اما تأکید کرد که در سال‌های اخیر متوجه شده است که وضعیت به گونه‌ای دیگر به پیش می‌رود.
او افزود که در جریان این دو سال آمادگی‌های لازم را گرفته‌اند و در صورتی که صلح تأمین نشود، در کنار دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی در خط نظام جهوری اسلامی خواهند ایستاد. او ابراز امیدواری کرد که جنگ دیگری در افغانستان آغاز نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала