Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

زیدان رفت؛ اما چرا؟

© REUTERS / JON NAZCAZinedine Zidane
Zinedine Zidane - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
سردبیر مارکا در مورد دلیل جدایی زین‌الدین زیدان مقاله‌ای نوشته است.

به گزارش اسپوتنیک، کارلوس کارپیو سردبیر روزنامه مارکای اسپانیا نزدیک به باشگاه رئال مادرید دلیل جدایی زیزو را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

در روز دوم دسامبر ایده جدایی در پایان فصل در ذهن زین الدینزیدان شکل گرفت. شب قبلش رئال در کیف مقابل شاختار در پنجمین هفته چمپیونزلیگ باخته بود و رئال در خطر حذف مقابل گلادباخ قرار داشت.

ال موندو خبر داد که پرز در فکر اخراج مربی است، اولتیماتوی که زیزو به درستی آن را با سوالات خبرنگاران نزدیک به مدیر در کنفرانس های مطبوعاتی در والدبباس حدس زده بود.

پرز خیلی کم یا هرگز به صورت علنی صحبت نمی کند اما از طریق نزدیکانش پیام هایش را می فرستد. آن شب اولین اپیزود از این اتفاق در طول فصلی طولانی بود.

 زیزو همیشه انتقادها را از جانب رسانه ها می پذیرد و آن را بخشی از کارش می داندهر چند که گاهی با این انتقادها موافق نیست و آن ار بیش از حد می داند.

 با این وجود هرگز نمی پذیرد که از درون باشگاه کارش را زیر سوال ببرند. این خیانت نرم اولین حس خستگی را در وجودش ایجاد کرد به خصوص با بازیکنانی که در اختیار داشت.

این طور نبود که زیدان به خواست خودش از رئال مادرید برود چرا که برخی درون رئال حس می کردند که ترکیب باید بازسازی شود و با رفتن مربی فرانسوی این کار آسان تر می شود.

​این که می گویند پرز سعی کرده نظر زیدان را عوض کند یک حربه تبلیغاتی است، تلاش برای رنگ کردن حقیقت و تبدیل کردنش به یک فیلم خیالی، همان طور که می گویند پرز و سرجیو راموس مثل پدر و پسر هستند.

رئالی ها کار خاصی برای جلب نظر زیدان برای ماندن نکردند، کاملا برعکس، به او القا کردند که ارتباط احساسی او با بازیکنان باتجربه می تواند یک نقطه ضعف در مسیر بازسازی تیم باشد.

باشگاه می خواهد که به جوان ها اعتماد شود (والورده، میلیتائو، وینیسیوس، رودریگو، اودگارد، مندی، میگل گوتیرز و …)  و زیدان را مناسب ترین گزینه با توجه به اتفاقات دو فصل اخیر نمی داند.

مربی جدید تحت همین شرایط استخدام می شود، البته باید دید که آیا پی اس جی پس از قهرمان نشدن در لیگ فرانسه یا چمپیونزلیگ می تواند از پی اس جی جدا شود یا نه. پی اس جی در آن روز دوم دسامبر منتظر تماسی بود تا اگر زیدان اخراج شود، هدایت رئال را بپذیرد.

با رفتن زیدان نه تنها یک مربی با افتخاراتی بی نظیر (یازده جام، هر 23 بازی یک جام) جدا می شود بلکه بزرگترین نماد، یک اسطوره، یک رئالی بی نظیر می رود که با سادگی، آرامش و نبوغش درون و بیرون زمین به پیراهن رئال مادرید افتخار می بخشید.

کسی که دو بار این جسارت را داشت تا در شرایطی مشکل هدایت تیم را به عهده بگیرد. به همین خاطر این که بگوییم رئال مادرید را پیچانده، کذب و غیراخلاقی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала