Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فوری؛ آلابا به رئال مادرید پیوست

© AFP 2023 / DAVID RAMOS / POOL / AFPDavid Alaba
David Alaba - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
داوید آلابا مدافع و هافبک اتریشی بایرن مونیخ به صورت رسمی و رایگان به جمع کهکشانی های رئال مادرید اضافه میشود.

باشگاه رئال مادرید به صورت رسمی اعلام کرد که داوید آلابا مدافع باتجربه اتریشی فصل پیش بایرن مونیخ که قابلیت بازی در پست هافبک را هم دارد با قراردادی 5 ساله که تا سال 2026 اعتبار خواهد داشت به خدمت گرفته است.

وی به عنوان یک مدافع چپ شناخته میشود که در یکی دو فصل اخیر برای بایرن در پست مدافع میانی نیز بازی کرده است وی همچنین برای تیم ملی فوتبال اتریش در پست هافبک میانی بازی میکند و میتواند برای رئالی بازیکنی چند قابلیته باشد و سرمربی بعدی رئال از او در پست های مختلف استفاده کند.

آلابا از سال 2008 در بایرن بود اما چندین پیشنهاد برای تمدید قرارداد از جمله قرارداد 15 میلیون یورویی در سال  را رد کرد و مذاکرات او و بایرن در ماه نومبر متوقف شد.

او 13 سال پربار را در باواریا تجربه کرد و 10 عنوان قهرمانی بوندس لیگا، دو لیگ قهرمانان و شش جام حدفی آلمان را به دست آورد.

​آلابا بعد از اتمام قراردادش با بایرن در 30 جون رسما به جمع بازیکنان رئال مادرید اضافه خواهد شد.

MARCA اولین بار در 18 جنوری خبر توافق بین ملی پوش اتریشی و لوس بلانکوس را منتشر کرد. حالا پس از گذراندن مراحل پزشکی در رئال مادرید، سرانجام ورود آلابا توسط این باشگاه اعلام شد.

همانطور که MARCA برای اولین بار در تاریخ 2 جنوری گزارش داد، دستمزد وی 11 میلیون یورو در هر فصل است.

باشگاه های منچسترسیتی، پاری سن جرمن، لیورپول و چلسی همگی به این بازیکن علاقه مند بودند که در نهایت تصمیم او انتقال به برنابئو بود.

بایرن با اعلام آمدن جانشین دایوت اوپامکانو ، از آر بی لایپزیگ در 12 فبروری، خروج قریب الوقوع آلابا را پیش بینی کرده بود.

در حالی که توانایی های اصلی بازیکن اتریشی در دفاع و تطبیق پذیری او است، اما او در مجموع 35 گل برای بایرن به ثمر رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала