درگیری لفظی میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل

© AFP 2023 / Kena Betancurدرگیری لفظی میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل
درگیری لفظی میان نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد حملاتی علیه یکدیگر رد و بدل کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان اسرائیل و فلسطین روز پنجشنبه بار دیگر در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات شدیدی از جمله درباره اوضاع در خاورمیانه رد و بدل کردند.

ریاض منصور، ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل گفت: "مسئولیت وخامت اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین، مانند آنچه اخیراً در بیت المقدس و نوار غزه مشاهده شده است، بر عهده اسرائیل است".

وی افزود: " این نتیجه اجتناب ناپذیر سیاست های تبعیض آمیز وی و تلاش هایش برای استعمار است".

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل

منصور تأكید كرد: "ضروری است كه به تجاوزات اسرائیل علیه غزه پایان داده شود." در همان زمان، نماینده فلسطین خاطرنشان کرد که آتش بس کی در پی تشدید درگیری های اخیر ایجاد شد، به فاجعه پایان نداد".

نوح فرمن، معاون نماینده دائمی اسرائیل در سازمان ملل، به نوبه خود خاطرنشان كرد و تأكید كرد كه مردم غزه قربانی این جنبش شده اند، كه كاملاً مسئول تشدید درگیری است. " بدیهی است که این درگیری بین اسرائیل و مردم غزه نیست، نه بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها. این درگیری بین اسرائیل و [جنبش رادیکال فلسطین] حماس است".

به گفته معاون نماینده اسرائیل، شورای امنیت باید بر "خلع سلاح حماس" پافشاری کند. وی تأكید كرد: "حمایتی كه برای مردم فلسطین در نظر گرفته شده نباید در دست تروریستها باشد."

وی گفت: " تلاش برای توجیه اقدامات حماس یا برابر سازی یک سازمان تروریستی و یک کشور دموکراتیک که طبق قوانین بین‌المللی فعالیت می کند به حمایت از تروریسم، یهود ستیزی، آسیب رساندن به مردم غزه کمک می کند و فرصت های گفتگو را تضعیف می کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала