آمادگی امریکا برای نخستین جنگ در قطب شمال

© Photo / www.army.milآمادگی امریکا برای نخستین جنگ در قطب شمال
آمادگی امریکا برای نخستین جنگ در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به دلیل تغییرات آب و هوایی جهانی و افزایش رقابت در منطقه به طور دوامدار راهبرد نظامی خود را بازنگری می کند. 
وحشت وزارت خارجه امریکا از اقدامات روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2020
وحشت وزارت خارجه امریکا از اقدامات روسیه در قطب شمال

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنل انترست، ایالات متحده به دلیل تغییرات آب و هوایی جهانی و افزایش رقابت در منطقه، مرتباً در استراتژی نظامی خود تجدید نظر می کند و نیروهای خود را برای مقابله فعال با روسیه در قطب شمال جا به جا می کند.

به گفته نویسندگان این مقاله، ذوب سریع یخ های قطب شمال به ظهور مسیرهای جدید حمل و نقل کمک کرد و به مسکو کمک کرد تا زیرساخت ها را توسعه داده و حضور نظامی خود را در شمال دور تثبیت کند و این باعث نگرانی واقعی واشنگتن شد، به همین دلیل واشنگتن مجبور شد آموزش نیروهای خود را تشدید کند و به دنبال همکاری با دیگر کشورهای قطب شمال، به ویژه ناروی باشد.

روزنامه نگاران می گویند: "اتحاد رزمی قطب شمال امریکا و ناروی می تواند از نظر علاقه پنتاگون در مقابله با پیشرفت های مشهود و شناخته شده روسیه در قطب شمال، مسیری طولانی را طی کند".

آنها تأكید می کنند، كه مسكو همچنین موفق به ساخت ناوگان یخ شكن خود شده است كه می تواند تهدیدی برای ایالات متحده باشد و از مقامات خواستند كه برای "اولین جنگ قطب شمال" آماده باشند.

نویسندگان مقاله نشنل انترست می گویند: "سرعت باز شدن آبراه های جدید به دلیل ذوب شدن یخ، نیروی دریایی ایالات متحده را وادار می کند تا در مقیاس وسیع تری [از آنچه اکنون است] اقدام کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала