افغانستان آماده خرید و تولید واکسین روسی است

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان آماده خرید و تولید واکسین روسی است
افغانستان آماده خرید و تولید واکسین روسی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان گفته است که کابل آماده بررسی خرید و تولید واکسین روسی است.

به گزارش اسپوتنیک، سید طیب جواد سفیر افغانستان در روسیه در گفتگو با رسانه روسی در مورد آمادگی حکومت افغانستان برای خرید و تولید واکسین اسپوتنیک وی صحبت کرده است.
او گفت: "اگر به ما بگویند که ما واکسین را فراهم میکنیم، راهی پیدا میکنیم تا آن را بدست آوریم، از جمله خرید یا تولید محلی."

کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام

سفیر افغانستان خاطرنشان کرده است که پنج ماه پس از اینکه ضمیر کابلوف، از امکان انتقال دسته‌ای از واکسین‌ها به افغانستان سخن زد، اما تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است.
آقای جواد گفت: "با درخواستی به دولت روسیه ارائه کردیم، اما پیشرفتی در این مورد نداشته ایم. ترس ما از موج دوم و سوم ویروس کرونا، مانند هند و جاهای دیگر است. ما میدانیم که واکسین اسپوتنک وی بسیار موثر است، اگر برای ما فراهم بسازند از آن استفاده میکنیم."
این درحالیست که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر کشور به شدت در حال افزایش است. تنها روز گذشته 977 مورد ابتلا به این بیماری در کشور به ثبت رسید.
آمارهای وزارت صحت‌عامه نشان می‌دهند که از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون 70هزار 107رویداد مثبت کرونا ثبت شده‌اند که از این میان دوهزار و 899 بیمارجان باخته و 57هزار و 119 بیمار هم بهبود یافته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала