جواد: حکومت یک طرح جامع برای حل مشکلات با طالبان آماده کرده است

© Photo / Twitter account of Said T Jawadجواد: حکومت یک طرح جامع برای حل مشکلات با طالبان آماده کرده است
جواد: حکومت یک طرح جامع برای حل مشکلات با طالبان آماده کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان از طرح جامع ایجاد شده برای حل و فصل تنش‌ها با طالبان از سوی حکومت افغانستان سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سید طیب جواد سفیر افغانستان در روسیه در گفتگو با یک رسانه‌ای روسی، اظهار داشته است که حکومت افغانستان با یک طرح جامع آماده نشست با طالبان است.
آقای جواد در پاسخ به سوال مربوط گفت: "بله، ما یک برنامه جامع برای برقراری صلح داریم، اما صلح باید همیشه بر پایه توافق دو طرف به دست می‌آید.

سراج: نزدیک به 1500 جنگجوی طالبان در هفته گذشته کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
سراج: نزدیک به 1500 جنگجوی طالبان در هفته گذشته کشته و زخمی شدند

سفیر افغانستان در مسکور از موضع‌گیری روسیه علیه طالبان (نپذیرفتن حکومت امارت اسلامی و مانع بیرون شدن طالبان از لیست سیاه تا زمانیکه به تعهدات خود پابند نشده اند) استقبال کرده است.
این درحالی است که طالبان با افزایش خشونت های شان در ماه اخیر نه تنها این که از چشم مردم افغانستان افتاده اند؛ بلکه در تمام ولایاتی که حملات شان را افزایش داده اند با دیدن تلفات سنگین مجبور به فرار شده اند.
دولت افغانستان هیچ بهانه ی را برای رد مذاکرات از سوی طالبان به این گروه نگذاشته است و تا سرحد برگزاری انتخابات پیش از وقت و تشکیل حکومت مشارکتی از خود انعطاف نشان داده است؛ اما به تازگی طالبان اشتراک شان را در مهمترین نشست صلح در مورد افغانستان در ترکیه را مشروط ساخته گفته اند که در این نشست تنها به دلیل فشار پاکستان و قطر اشتراک نمادین و در سطح پایین خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала