قطع تماس های رسمی پاکستان با حمدالله محب

© NSC Afghanistanحمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است
حمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
پاکستان اعلام کرده که به دلیل اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد این کشور، پاکستان بعد از این هیچ گونه تعامل دوجانبه و تماس های رسمی، با وی نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک،یک مقام ارشد حکومت پاکستان در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده که پس از این اسلام آباد هیچ تعامل دو جانبه با مشاور امنیت ملی افغانستان نخواهد داشت.

این مقام پاکستانی که نخواست از وی در این گزارش نام برده شود، گفته که این تصمیم پس از اظهارات اخیر آقای محب در مورد پاکستان گرفته شده است و اسلام آباد "اعتراض شدید" خود را در پیوند به این اظهارات با حکومت افغانستان شریک ساخته است.

نگرانی پاکستان از اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
نگرانی پاکستان از اظهارات اخیر رییس جمهور غنی و حمدالله محب

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان حدود دو هفته پیش در جریان سفرش به ولایت ننگرهار، به انتقاد تند از پاکستان پرداخت و گفت که این کشور "هیچ عزت و افتخار ندارد."

آقای محب همچنین گفت که اقوام پاکستان به شمول پشتون ها و بلوچ ها از حکومت کشور شان "خوش نبوده" و به گفته وی، پشتون ها به خاطر "به دست آوردن حق شان قیام کرده" و بلوچ ها "به خاطر حق شان می جنگند."

وزارت خارجه پاکستان به تاريخ 17 ماه می با نشر اعلامیه یی، این اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان را "غیر مسؤولانه" و "اتهامات بی بنیاد" خواند و افزود که این گونه اظهارات اعتماد بین اسلام آباد و کابل را آسیب می رساند.

مقام های افغان و آمریکایی بار ها پاکستان به ویژه اداره استخبارات نظامی این کشور (آی اس آی) را به پناه دادن و حمایت از طالبان متهم کرده اند، اما اسلام آباد این اتهام را همواره رد کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور اخیراً در مصاحبه‌ی با روزنامه آلمانی اشپیگل، پاکستان را به "حمایت سیستماتیک" از گروه طالبان متهم کرد و گفت که طالبان از پاکستان کمک های لوجستیکی و مالی به دست میاورند و در این کشور جلب و جذب می شوند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای روند مصالحه افغانستان ماه گذشته میلادی به سناتوران آمریکایی گفت که پاکستان "نفوذ قابل توجه" بر گروه طالبان دارد، و او از مقام های پاکستانی خواسته تا از این "نفوذ" شان به خاطر کاهش خشونت ها توسط طالبان استفاده کنند.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان تا هنوز در مورد قطع تماس های رسمی پاکستان با آقای محب اظهار نظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала