واکنش‌ها به حمله بر موتر حامل استادان؛ "سریال ننگین مبارزه با دانایی را پایانی نیست"

© Photo / twitter account of Daoud Najiواکنش‌ها به حمله بر موتر حامل استادان؛ "سریال ننگین مبارزه با دانایی را پایانی نیست"
واکنش‌ها به حمله بر موتر حامل استادان؛ سریال ننگین مبارزه با دانایی را پایانی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
به دنبال حمله به موتر حامل استادان دانشگاه البیرونی ولایت کاپیسا، دولت مداران و شهروندان افغانستان واکنش های تندی از خود نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از ظهر امروز در پی انفجار ماین کارگذاری شده بر موترحامل استادان دانشگاه البیرونی در مربوطات ولسوالی بگرام ولایت پروان، سه تن جان باختند و 15 تن دیگر به‌شمول عبدالقهار سروری رییس این دانشگاه زخم برداشته‌اند.
عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله به استادان دانشگاه البیرونی در پروان، عملی ددمنشانه، ضدانسانی و یک جنایت ضدبشری است.


اسدالله سعادتی معاون شورای عالی مصاحله ملی در واکنش به این حمله در برگه توییتر خود نوشته است: سریال ننگین مبارزه با دانایی را پایانی نیست. گویی وحوش این جهل‌ستان زمان، جان روشنایی پسند شاگرد و معلم را برای به ظلمت نشاندن خلق، طعمه دهان‌پرتر تلقی می‌کنند. تسلیت البیرونی. تسلیت خانواده‌های داغدار استادان شهید. تسلیت رهروان راه دانایی."


داوود ناجی، نیز دربرگه خود در واکنش به استادان دانشگاه البیرونی کاپیسا، نوشته است: بازهم حمله بر دانایی و آگاهی، پس از حمله بر مکتب سیدالشهدا، کوثردانش، موعود و دانشگاه کابل، اینبار استادان دانشگاه البیرونی را ترور کردند. با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حمله تروریستی، غم‌شریک هستم. سرکوب دانایی تاریخ طولانی داشته اما نتیجه نداشته."


اکرم گیزابی نیز با کلمات تند این حمله را محکوم کرده گفته است: برای این وحشیان همه دشمن هستند: شاگرد، استاد، خبرنگار، روحانی، سربازوو. آنها معاش خوران جنگ نیابتی هستند که باید افغانستان را بخاک و خون بکشانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала