آمادگی انگلیس به انجام تحقیقات با آمریکا برای پیدا کردن منشاء ویروس کرونا

© REUTERS / Phil Noble آمادگی انگلیس به انجام تحقیقات با آمریکا برای پیدا کردن منشاء ویروس کرونا
 آمادگی انگلیس به انجام تحقیقات با آمریکا برای پیدا کردن  منشاء ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
محققان انگلیس و چین تحقیقات شان را در مورد منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا آغاز کرده اند.

   به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلگراف با استناد از یک منبع ارشد رسمی، آژانس های اطلاعاتی انگلیس برای بررسی نسخه آزمایشگاهی منشا ویروس کرونا با ایالات متحده ابراز همکاری نموده اند.

اخیرا سرویس اطلاعاتی آمریکا گزارشی را منتشر کرد که حاوی جزییاتی از بستری شدن هم‌زمان سه پژوهشگر آزمایشگاه ووهان در پاییز 2019 بود.

جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا به نهادهای امنیتی این کشور دستور داد تا منبع شیوع پاندمی کرونا را پیدا کنند.

در اطلاعیه‌ای که دفتر رییس جمهوری آمریکا منتشر کرده، آمده است که تحقیقاتی که تا کنون در این باره انجام شده‌اند، برآوردهای متفاوتی را مطرح کرده‌اند، اما به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. به همین دلیل باید نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده تلاش‌هایشان را شدت بخشیده و ظرف 90 روز گزارش دیگری را در این باره تهیه کنند.

کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
کشف گونه خطرناکتر ویروس کرونا در ویتنام

روزنامه می نویسد ، مقامات اطلاعاتی انگلیس تحقیقات خود را در مورد شیوع همه گیری پس از ظهور اظهاراتی مبنی بر اینکه ویروس کرونا می تواند از آزمایشگاهی در چین ظاهر شود ، انجام دادند.

به گفته این منبع ، مقامات اطلاعاتی انگلیس در تلاش برای "اثبات حقیقت در مورد بیماری همه گیر" در تحقیقات جدید به همتایان آمریکایی خود کمک می کنند.

این منبع گفته است: "ما اطلاعاتی را که در مورد ووهان داریم ارائه می دهیم و همچنین به آمریکایی ها کمک می کنیم تا از تمام اطلاعاتی که در اختیار ما است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد".

 در انگلیس معتقد اند که روایت نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان نباید بدون توجه گذاشت.

 آخر هفته گذشته بود که وال استریت ژورنال گزارش داد که بنابر داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کارکنان آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، چند هفته قبل از شناخته شدن ویروس کرونا و شیوع این بیماری برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. گزارش به سه مورد اشاره کرده که در نوامبر 2019 رخ داده است. چین چندین بار در گذشته چنین اتهاماتی را رد کرده است.

گزارش مشترکی که در ماه مارچ توسط سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان چینی منتشر شد به این نتیجه رسید که ویروس احتمالا از خفاش‌ها به گونه دیگری از جانور و سپس به انسان منتقل شده و انتقال آن از آزمایشگاه بسیار بعید است.

البته تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی همان زمان چین را متهم کرد که از ارائه داده‌ها به محققان بین‌المللی که به مدت چهار هفته در جنوری و فبروری در ووهان و اطراف آن اقامت داشتند، جلوگیری کرده است.

وان ژیمینگ، رئیس آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان گزارش وال استریت ژورنال را رد کرده و در روزنامه دولتی چینی Global Times آنرا دروغ محض خوانده است. چین مدعی شده است هیچ موردی قبل از پایان سال 2019 در ارتباط با کرونا وجود ندارد.

ژائو لی جیان، سخنگوی دولت چین نیز تاکید کرده که پیش از 30 دسامبر 2019 هیچ مورد آلودگی در موسسه تحقیقات ویروس ووهان مشاهده نشده است. چین ایالات متحده را متهم می کند که قصد دارد آگاهانه به نظریه منشا این ویروس در مرکز ویروس شناسی ووهان دامن بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала